گیلان- علی مقصودی گفت: آمار دستفروشان در شب های بارانی کاهش پیدا کرده است.

کاهش بساط دستفروشی در شب‌های بارانی رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه بررسی طرح ساماندهی مشاغل سیار رشت، با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان جزو دغدغه های شهرداری رشت است،گفت: آمار دستفروشان در شب های بارانی کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دستفروشی در ایام عید در رشت به هفت تا هشت هزار بساط افزایش پیدا می کند، افزود : حدود پنج هزار واحد صنفی در بازار رشت حضور دارند و فواید فراوانی از اجرای طرح ساماندهی مشاغل سیار ایجاد می‌شود.

مقصودی با تاکید بر اینکه برخی از افراد دستفروش بالغ بر ۲۵ سال سابقه فعالیت دارند، ادامه داد: در تلاشیم تا با اجرای طرح روزبازارها در رشت تا حدودی از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی قهریه برای مقابله با برخی از مشکلات پیرامون دستفروشان لازم است، افزود: فعالیت دستفروشان طی سالیان متمادی در خیابان مشخص برای افراد دستفروش ایجاد حق نمی کند و تمامی شهروندان باید از حقوق یکسان در فضای شهری برخوردار شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت به قرارداد یکسان نیروهای سد معبر و پسماند شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ نفر نیروی سد معبر شهرداری رشت در حال حاضر در تمامی ساعات مشغول به فعالیت نبوده و قصد داریم از این تعداد نیرو به طور صحیح در بخش های مورد نیاز استفاده کنیم؛ امیدوارم اعضای شورا با جداسازی قرارداد آنان از نیروهای پسماند موافقت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.