ایلام- سرهنگ محسن ناصری گفت: سرعت گیرهای غیر استاندارد شهر ایلام بایستی اصلاح و یا حذف شوند.

سرعت‌گیرهای غیر استاندارد شهر باید اصلاح یا حذف شوند/ پارکینگ طبقاتی نیاز فوری ایلام

سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راهور ایلام در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه ۲۲۰ سرعت گیر (سرعت کاه) در سطح شهر ایلام نصب شده که حدود ۱۷۰ سرعت گیر در حد استاندارد هستند، اظهار داشت: سرعت گیر (سرعت کاه) استاندارد معیارهای خاصی از جمله حداکثر ارتفاع ۵ سانتیمتری، نصب تابلوی هشدار در فاصله مناسب، رنگ آمیزی، تعریض و شیب استاندارد و ... باید داشته باشد تا بعنوان یک سرعت کاه استاندارد تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه بارها در جلسات شورای ترافیک شهرستان و استان بر اصلاح و یا حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد تأکید شده است، افزود: شهرداری ایلام بعنوان دستگاه اجرایی باید سریعاً نسبت به اصلاح و یا حذف سرعت گیرهای غیراستاندارد اقدام کند.

رئیس پلیس راهور ایلام نصب سرعت کاه ها را منوط به خواسته محل و تأیید در شورای ترافیک شهرستان و استان است، بیان داشت: سلامت مردم یکی از اهداف پلیس است و با وصف کمبود زیرساخت ها و افزایش خودروهای شخصی در سطح شهر ایلام، با همکاری و تلاش شبانه روزی مجموعه پلیس راهور، شهر ایلام بعنوان یکی از شهرهای برتر کشور در کاهش تصادفات درون شهری است.

سرهنگ محسن ناصری به عضویت ایران در کنوانسیون ژنو اشاره کرد و ادامه داد: در این کنوانسیون استانداردهای مناسب سرعت کاه عنوان شده و شهرداری ها برای ایجاد سرعت گیرها با تصمیم شورای ترافیک، باید بر اساس استانداردهای بین المللی سرعت گیرها را احداث کند، هر چند که در حال حاضر برخی از سرعت گیرها موجب آسیب رساندن به خودروها و آزار مردم شده اند.

وی با اشاره به فواصل کم سرعت کاه ها در شهر ایلام، بیان کرد: یکی از دلایل فواصل کم سرعت کاه ها در شهر ایلام، نبود پل عابر پیاده است که بعضا با تصمیم شورای ترافیک بعلت محل عبور و مرور مردم و یا مدارس، مجبور به ایجاد سرعت کاه بوده تا امنیت عبور عابران پیاده از عرض خیابان ها و بلوارها برقرار شود.

*پارکینگ طبقاتی نیاز فوری شهر ایلام

رئیس پلیس راهور ایلام ۳۰ درصد گردش رانندگان در مرکز شهر را یافتن مکانی مناسب برای پارک خودرو عنوان و تصریح کرد: احداث پارکینگ طبقاتی در شهر ایلام از نیازهای اساسی و ضروری است و ضمن اینکه اکثر خودروها در سطح شهر ایلام تک سرنشین بوده و نبود زیرساخت مناسب همچون خط ویژه تاکسی و اتوبوس و تمرکز خدمات مورد نیاز مردم در هسته مرکزی شهر، باعث افزایش ترافیک شهر ایلام شده است.

سرهنگ محسن ناصری با بیان اینکه مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهر ایلام را یکی دیگر از معضلات ترافیک شهر ایلام عنوان و تأکید کرد: با افزایش جمعیت شهری، کنترل مکانیزه ترافیک بیش از پیش احساس شده و سیستم قدیمی و حضور فیزیکی پلیس راهگشای کنترل ترافیک نخواهد بود و مسئولان برای مکانیزه شدن شهر ایلام بعنوان مرکز و نماد استان بایستی سریعا اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها پلیس متولی ترافیک نیست و ۲۳ دستگاه برای کنترل ترافیک وظایفی دارند، گفت: آموزش وظیفه پلیس نیست اما در همین راستا از مهدهای کودک تا دانشگاه ها و حتی حوزه های علمیه و حتی در مکان های عمومی برای خانواده ها و همچنین آموزش در سطح ادارات که خدمات موتوری دارند داده شده و در سال تحصیلی جاری نیز ۳۰ هزار دانش آموز، تحت آموزش های ترافیکی قرار گرفته اند.

رئیس پلیس راهور ایلام یادآور شد: هدف پلیس اعمال قانون نیست، بلکه هدف ما تصحیح فرهنگ ترافیک است و عاجزانه از شهروندان تقاضامندیم که در جهت کاهش ترافیک و تسهیل در تردد، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.