ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: طی هشت ماه امسال یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۹ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشت.

 صادرات کالا از خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش یافت

 به گزارش قدس آنلاین،امید جهانخواه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صادرات کالا از این استان طی مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۸۴ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار بود.
وی اظهار داشت: از کل ارزش صادرات کالا در هشت ماه امسال ۶ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار از محل بازارچه های مرزی باجگیزان و دوغارون بود.
وی گفت: در این مدت ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۱ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزش یک دهم درصد افزایش داشت.
جهانخواه افزود: عمده کالاهای صادراتی در هشت ماه امسال زعفران، کف پوش، روغن های سبک و فرآورده های آن و عمده کشورهای مقصد صادرات، افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بود.
وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارداتی امسال نیز پنبه، برنج، واگن های روباز، واگن های باری سبک و سنگین غیر خودرو و عمده کشورهای مبدا، ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و آلمان بود.
وی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در هشت ماه امسال مثبت و معادل یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار بود.
ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: در این مدت یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۱۸۰ مسافر از طریق گمرکات مرزی خراسان رضوی و فرودگاه مشهد تردد داشتند که از این تعداد ۹۹۴ هزار و ۲۱۴ نفر وارد کشور و ۹۶۷ هزار و ۹۶۶ نفر از کشور خارج شدند.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
منبع:ایرنا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.