سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: امروز نخبگان و ظرفیت فکری اندیشمندان و دانشگاهیان می‌تواند و باید در حل بسیاری از مسائل جامعه اعم از حوزه صنعتی و کمک به‌ساخت قطعات مورد نیاز تا حوزه فرهنگی، اجتماعی و اصلاح و تقویت سرمایه‌های اجتماعی ورود یابد.

نقش نخبگان در گره‌گشایی مشکلات صنعت وتقویت سرمایه اجتماعی

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، قربان میرزایی در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری استان گفت: این هفته پژوهش فرصتی مغتنم است تا از آن در راستای برقراری و تقویت ارتباط نزدیک اساتید، دانشگاهیان با بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و صنعتی بهره برد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به‌نمایشگاه هفته پژوهش که از امروز ۱۲ آذرماه در مشهد برگزار می‌شود، افزود: با وجود اینکه مقدورات و امکانات اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته مطلوب است، اما در چهلمین سالگرد انقلاب با توجه به‌شرایط ویژه این کشور و تلاش دشمنان برای آسیب به‌پشتوانه اصلی نظام که مردم و اعتماد آنان است، باید اقدامی ویژه‌تر و گسترده‌تر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاص بوده و در طی این سال‌ها روزهای سخت بسیاری از جنگ، کودتا علیه این کشور تا تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را پشت سر گذرانده، متذکر شد: اما امروز از آن جهت ویژه است که مهم‌تر از تحریم و فشارهای ناشی از آن که مردم ما آنها را همواره داشته‌اند، اعتماد عمومی و رابطه بین حاکمیت و دولت با مردم را هدف قرار داده تا به‌نوعی دچار آسیب کند.

میرزایی با بیان اینکه هر چند در جاهایی ضعف داشته و ضعیف عمل کرده‌ایم، اما در بسیاری از موارد این اشکالات بزرگ‌نمایی شده و می‌شود، بیان کرد: امروز نیاز است در یک هم‌اندیشی و همفکری برای اصلاح نگرش خود و سایر اجزا جامعه، ارتقای بهره‌وری و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی و انگیزه کار و فعالیت، تلاش و اقدام کنیم.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز از شرایط دوره جنگ شرایط سخت‌تر نیست، عنوان کرد: آن روزها همه در کنار هم در یک جبهه و برای یک هدف قرار گرفته با دشمن می‌جنگیدند که خود رمز موفقیت ما بود و امروز هم باید چون آن زمان یکصد و یکپارچه به‌جای آنکه هم را در برابر دشمن ایستاده منکوب و تخطئه کنیم، باید از همه داشته‌های خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای آن خون‌ها داده شد و ایثارگری‌ها صورت گرفت، با همه وجود دفاع و حراست کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه در حل بسیاری از مسائل می‌تواند کمک کند و در این میان آنچه بیش و پیش از همه اهمیت دارد این بوده که با همفکری وتعامل دانشگاهیان و اندیشمندان نسبت به‌حل بسیاری از مسائل به‌ویژه در حوزه سرمایه اجتماعی که بسترساز اعتماد و همبستگی اجتماعی است، اقدام شود.

میرزایی ادامه داد: اگر قرار بر اصلاح و بهبود است باید به‌این موضوع  به‌طور جدی همفکری و هم‌اندیشی بود و در واقع جامعه و کشور ما امروز بیش از هر چیز به‌تعقل، تفکر، خرد جمعی و هم‌اندیشی نیازمند است.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی خطاب به‌اعضای شبکه جامع دانشگاه‌های استان گفت: باید شما به‌این مباحث ورود یافته در این حوزه‌ها راهکارهای موثری بیابید، زیرا ظرفیت علمی و دانشی قابل توجهی در استان و کشور وجود دارد که بهره‌گیری از این توان می‌تواند به‌توسعه و بهبود امور، چالش‌ها و حرکت جامعه به‌سوی توسعه و رونق را رقم زند، اما ما نگاه به‌درون نداشته و خود را باور نداریم که باید این امر اصلاح شود.

وی ادامه داد: امروز یک عزم ملی نیاز است تا گام‌های بزرگی برای حل مسائل برداشته شود و نمایشگاه و هفته پژوهش فرصتی در این زمینه است و باید به‌صورت کاربردی برگزار شود تا اثر خود را بر حوزه‌های مختلف داشته باشد.

میرزایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی گسترده در این زمینه، افزود: دنیای امروز دنیای ارتباطات بوده، اما ما در استفاده از آن دچار ضعف هستیم و گاه همین ابزار را به‌گونه‌ای استفاده می‌کنیم که نتیجه معکوس می‌دهد و امروز باید در همین روش‌های کاربرد و استفاده از ابزارهای ارتباطی هم اصلاح و طراحی‌های جدید صورت گیرد که جز با اعتماد به‌شبکه علمی دانشگاهی و فرهیختگان ممکن نیست.

منبع:فارس
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.