وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حناچی و همه شهردارهای کلانشهرها خواست یک روز با ویلچر به محل کار بروند.

از شهردارها می‌خواهم یک روز با ویلچر به محل کار بروند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی معلولان اظهار کرد: امروز سالن برگزاری مراسم روز جهانی معلول مناسب رفت و آمد معلولان نیست و این سالن مشتی در مقابل خروار است.

وی گفت: من از حناچی شهردار تهران و همه شهردارهای کلانشهرها می‌خواهم یک روز از منزل تا محل کار خود را با ویلچر بروند و ببینند آیا این کار امکان پذیر است یا نه! اگر امکان پذیر نبود به فکر مناسب‌سازی شهرها باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز آمار معلولیت در جهان نشان می‌دهد که یک سوم از یک میلیارد معلول در جهان معلول مادرزادی هستند و مابقی به دلیل حوادث، افزایش سن و بیماری دچار معلولیت شده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه امکانات برای اینکه موانع پیش روی معلولان برداریم موجود نیست و ۷۵۰ هزار تومان به معلولان می‌دهیم که چاره ساز مشکلات آنان نیست.

وی گفت: باید بدون مشارکت نماینده معلولان کاری نکنیم و اگر معلولان فردی را به عنوان نماینده معرفی کنند؛ بنده قول می‌دهم این فرد را به عنوان مشاور وزیر در کار معلولان منصوب کنند.

وی گفت: باید یک سوم بودجه سازمان بهزیستی صرف توانبخشی معلولان شود و منابع مالی موجود را به صورت شفاف و به دور از روابط صرف معلولان کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۵۰ هزار نفر دارای معلولیت سخت هستند و اگر این فرهنگ را گسترش دهیم که هر خانواده با یک معلول آشنا شود و کمپین "هر مسئول یک معلول" را راه اندازی کنیم کمک زیادی به شنیدن صدای معلولان کرده ایم.

شریعتمداری ادامه داد: قانون حمایت از معلولان قانون خوبی است، اما مهم‌تر از آن اجرای قانون است و اگر سمن‌هایی که با معلولان در ارتیاط هستند؛ باید برای دریافت بودجه مطالبه گری کنند.

وی گفت: حضور معلولان در مجلس ممنوع نیست و پیشنهاد می‌دهم فراکسیونی با حضور افراد مرتبط با معلولان در مجلس تشکیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به جای اینکه سالی یک بار روز معلول برگزار شود هر سه ماه یک بار جلسه‌ای با حضور معلولان تشکیل و به حرف‌های آن‌ها گوش داده شود.

شریعتمداری بیان کرد: ۴۰۰ هزار نفر از معلولان پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، اما این تعداد کافی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معلولان بزرگترین جامعه در کشور هستند و اگر با هم ارتباط برقرار کنند می‌توانند قوانین را به نفع خود تغییر دهند.

شریعتمداری گفت: ما براساس موازین دین اسلام و اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی باید از حقوق معلولان حمایت کنیم.

وی افزود: تعیین اولویت برای حمایت از معلولان و اختصاص منابع اجتماعی از دیگر کارها ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما ۵۰۰ کار آفرین برتر در جهان داریم که باید از ظرفیت این کار آفرین‌ها در اشتغال معلولان استفاده کنیم.

شریعتمداری بیان کرد: ۴ برابر بودجه سرانه یک دانش اموز عادی برای تحصیل معلولات اختصاص داده شده است که این میزان هم کافی نیست.

وی افزود: جامعه در حال پیرشدن است و به مراتب معلولیت در حال افزایش است؛ بنابراین باید به فکر بیمه معلولان باشیم تا جامعه معلولان از شرایط بهداشتی و بیمه‌ای بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: تامین ویلچر برای معلولان در دستور کار جدی بهزیستی قرار بگیرد و ظرف سه ماه در این خصوص گزارش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.