معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، چهارمین جشنواره «جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها» را با هدف استفاده از ظرفیت های کارآفرینی اجتماعی برگزار می­کند.

جشنواره "ایده‌ها و فرصت‌ها" از سوی قوه قضائیه برگزار می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، دبیر چهارمین جشنواره ایده ها و فرصت ها گفت: این جشنواره امسال در سه محور اصلی طراحی نرم‌ افزار تلفن همراه، نرم‌ افزار رایانه‌ای، بازی رایانه‌ا ی، اسباب‌ بازی و انیمیشن و یک بخش ویژه برگزار می شود.

مهدی افتخاری افزود: طراحی نرم‌ افزار تلفن همراه، نرم‌ افزار رایانه‌ ای، بازی رایانه ‌ای، اسباب ‌بازی وانیمیشن در حوزه­های آموزش مهارت‌­های اجتماعی پایه به کودکان (پیش از دبستان)، آسیب­‌ها وجرایم فضای مجازی، جرایم اقتصادی وامور حقوقی، محورهای چهارمین جشنواره استارتاپی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است که پیش رویداد آن اول دی امسال و رویداد اصلی دهم تا دوازدهم بهمن در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه­مندان و ایده پردازان می توانند با ثبت نام در سایت www.festivalidea.ir در دو  بخش دانش آموزی و آزاد تا نیمه دوم دی شرکت کنند.

دبیر این جشنواره افزود: در پایان سه تیم در بخش آزاد برگزیده و یک تیم در بخش دانش‌آموزی منتخب خواهند شد و فرصت حضور در مرکز نوآوری معاونت را خواهند داشت.

نخستین جشنواره استارتاپی این معاونت 14 تا 16 بهمن سال 94 در تهران، دومین جشنواره در منطقه آزاد کیش در سال 95 و سومین جشنواره در دانشگاه شریف در سال 96 برگزار شد.

افتخاری ادامه داد: هزار و480 نفر در قالب370 تیم در سومین دوره از جشنواره ملی فرصت ها و ایده ها (استارتاپ) ثبت نام کرده بودند. 225 تیم به مرحله میانی و از میان آنان، 65 تیم به مرحله پایانی راه یافتند که با این عدد، رکورد کشور در حوزه استارتاپی شکسته شد.

جشنواره استارتاپ به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف و به منظور حمایت از کارآفرینی اجتماعی، تشخیص یک مشکل اجتماعی واستفاده از مفاهیم واصول کارآفرینی برای ایجاد تغییر برگزار می­شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.