معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : پیگیر رفع مشکلات کافه کتاب آفتاب در اسرع وقت هستیم و مشکل این مجموعه طی چند روز آینده مرتفع خواهد شد.

پیگیر رفع مشکلات کافه کتاب آفتاب در اسرع وقت هستیم
به گزارش قدس آنلاین ، افشین تحفه‌گر در خصوص پلمپ کافه کتاب آفتاب مشهد اظهار کرد: موضوعی که در حال حاضر اتفاق افتاده، به دلیل تداخل صنفی در حوزه دو اتحادیه متفاوت با هم است که با هماهنگی که از طریق دوستان ما صورت گرفته، قرار بر این شد این مشکل فعلا مرتفع و از آن جلوگیری شود و ان‌شاء‌الله در طی روزهای آینده، دو اتحادیه صنفی مرتبط که یکی حوزه اتحادیه کافی شاپ‌ها و دیگری کتاب‌فروشی‌ها هستند، نشستی را با اداره ارشاد مشهد و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این حوزه داشته و در این مورد چاره‌اندیشی کنند تا از تداخل صنفی جلوگیری شود.
وی افزود: در بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهش به ایجاد فضاهای گفتمانی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است و زمانی که سیر تکاملی بحث کتاب‌خوانی را رصد می‌کنیم، شاهد هستیم که امروز ضرورت‌های تازه‌ای در جامعه ایجاد شده است و خود جامعه به این ضرورت‌های تازه می‌رسد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان ادامه داد: یکی از این ضرورت‌های تازه بحث کافه کتاب‌ها است. ضمن این که کافه کتاب‌ها معمولا محل حضور و بروز و ظهور نخبگان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است و بر اساس این مهم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این قضیه را دنبال می‌کند و نیز علاقه‌مند است که چنین مراکزی فعال باشند.
تحفه‌گر ضمن بیان این که ما در همه حوزه‌ها از جمله بخش کتاب‌خوانی نیاز به جدیت و عزم زیاد داریم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فضاهایی مانند پردیس‌های کتاب، کافه کتاب‌ها و پاتوق‌های کتاب‌خوانی را در سطح استان ایجاد و این امر را تسهیل کنیم. ضمن این که آمادگی لازم را نیز جهت همکاری با همه نهادها و مجامعی که احتمال می‌دهند می‌توانند در این زمینه کمکی کنند، داریم تا این فرایند به خوبی رخ دهد تا مردم بتوانند با رفاه و راحتی بیشتری از این فضاها استفاده کنند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.