رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار امسال نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری تا ماه آینده پرداخت می شود.

اعتبار امسال بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی تا ماه آینده پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین ، حمید بنایی روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به خراسان رضوی، دولت متعهد به پرداخت 14 هزار میلیارد ریال طی سه سال برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی شد.

وی اظهار داشت: این موضوع در بررسی بودجه سال آینده نیز پیگیری شده است.
وی گفت: یکی از مشکلات شهرداری ها تامین منابع برای اداره شهرهاست که در کمیسیون درآمدهای پایدار شهرداری ها نیز مقرر شد امسال 32 هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از عوارض سوخت بدون واریز شدن به خزانه از طریق وزارت کشور بین شهرداری ‌های کشور توزیع شود.
بنایی افزود: اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان این استان در مجلس باید همسو و هم جهت برای پیشرفت این شهر و استان تلاش کنند.

* حاشیه شهر مشهد آزار دهنده است
وی اظهار داشت: حاشیه نشینی در مشهد نه تنها برای این کلانشهر بلکه برای کشور نیز آزار دهنده است و باید این موضوع مدیریت شود.
وی گفت: مدیریت شهری و شورای شهر مشهد باید مشخص کند در حوزه حاشیه نشینی برای یک میلیون جمعیت حاشیه نشین چه برنامه ای دارد.
بنایی افزود: از ظرفیت مجلس نیز می توان در حوزه های مختلف بویژه حوزه عمرانی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: تعامل بین شورای شهر و مسئولین استان با مجلس به نفع این کلانشهر و خراسان رضوی است، مشهد شهری متعلق به جهان اسلام است و باید از توان و ظرفیت های موجود برای توسعه آن بهره گرفت.
وی گفت: اولین سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس دهم به خراسان رضوی انجام شد ولی تاکنون اثر خاصی نداشت این در حالی است که کمیسیون عمران توان و ظرفیت های بسیار برای استفاده دارد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در جایگاه شوراها و مجلس باید مدرس گونه عمل کنیم، اگر کوتاهی کنیم نسل آینده آسیب خواهد دید.
حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد در حاشیه شهر زندگی می کنند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.