همزمان با سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به الجزائر، سندیکای ملی کارکنان آموزش و پرورش ضمن اعلام همبستگی با معلمان یمنی، خواستار نجات مدارس یمن از جنگ سعودی شد.

درخواست یک سندیکای آموزشی الجزائر برای نجات مدارس یمن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، سندیکای ملی کارکنان آموزش و پرورش الجزائر در بیانیه‌ای ضمن دعوت برای نجات نظام آموزشی و مدارس یمن، برای ارائه کمک‌های مادی و معنوی به معلمان یمن اعلام آمادگی کرد.

عربستان سعودی از ۲۵ مارس ۲۰۱۵ ائتلاف عربی علیه یمن تشکیل داده و اجرای عملیات «طوفان قاطع» را علیه این کشور آغاز کرده است و این ائتلاف از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بر اساس گزارش وبگاه «البلاد» الجزائر، سندیکای ملی کارکنان آموزش و پرورش این کشور در بیانیه خود ملت الجزائر و جامعه فرهنگی و آموزشی آن را به همبستگی با معلمان یمنی فراخواند.

سندیکای مذکور روز شنبه نیز به مناسبت «همبستگی با معلمان یمن» برنامه‌هایی را برگزار کرد.

این بیانیه سندیکای مذکور همزمان با سفر محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به الجزائر صادر شد.

هیأت همراه بن سلمان در این سفر عبارتند از: شاهزاده ترکی بن محمد بن فهد بن عبدالعزیز مشاور دیوان پادشاهی سعودی، عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور، مساعد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران، ماجد القصبی وزیر بازرگانی و سرمایه‌گذاری، عادل الجبیر وزیر خارجه، خالد الفالح وزیر انرژی، صنایف و معادن، عواد العواد وزیر اطلاع‌رسانی و خالد الحمیدان رئیس دستگاه اطلاعات سعودی.

همچنین شماری از دیگر مسئولان نیز در این سفر حضور دارند که از جمله آنها احمد الخطیب مشاور دبیرخانه شورای وزیران، فهد العیسی مشاور دیوان پادشاهی و ناظر کل دفتر وزیر دفاع، احمد قطان وزیر مشاور در امور کشورهای آفریقایی، تامر نصیف رئیس امور ویژه ولی‌عهد و بندر الرشید منشی ولی‌عهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.