رئیس بیمارستان رضوی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا با حضور متخصصانی از 20 کشور دنیا گفت: آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر همت بزرگی در احداث معاونت علمی کرده که در راستای توسعه علم و فناوری است.

توسعه علم و فناوری با احداث معاونت علمی در آستان قدس رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، رضا سعیدی عصر امروز در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی برگزار شد، گفت: آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر همت بزرگی در احداث معاونت علمی در راستای توسعه علم و فناوری انجام داده است، به‌طوری‌که در جهت اهمیت مسائل سلامت، آستان قدس رضوی اقدام به راه‌اندازی بنیاد سلامت کرده است.

رئیس بیمارستان رضوی بابیان اینکه کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا یکی از نمودی کارهای علمی آستان قدس رضوی است بیان کرد: آستان قدس برنامه‌ریزی کرده تا مشهد به مرجعیت علمی برسد و در حوزه علم و فناوری بتواند جایگاهی داشته باشد اما به مقدماتی نیاز دارد که یکی از این مقدمات گرد هم آوردن دانشمندان و افراد برجسته علمی از کشورهای مختلف و افزایش ارتباطات علمی با سایر مراکز علمی دنیا است.

وی با اشاره به اینکه 20 کشور از سراسر دنیا در این سمینار شرکت می‌کنند اظهار کرد: در این کنگره 30 مهمان خارجی و از مهمانان داخلی نیز 100 نفر از اساتید دانشگاه‌های مختلف و نزدیک به 30 دانشگاه، انجمن و مرکز علمی حضور دارند که مهم‌ترین آن انجمن قلب ایران است. 

سعیدی تصریح کرد: در طول تأسیس بیمارستان تاکنون 260 همایش، کارگاه و سمینار علمی توسط بیمارستان رضوی برگزارشده که از این تعداد 100 کارگاه و سمینار به‌صورت بین‌المللی برگزارشده است.

رئیس بیمارستان رضوی بابیان اینکه سالن‌های همایش بیمارستان استانداردهای لازم را ندارد بیان کرد: امیدواریم در سال آینده، با بهره‌برداری از سالن همایش جدید و اتاق‌های عمل پیشرفته در برگزاری همایش‌ها با مشکلات کمتری مواجه شویم.

وی بابیان اینکه بیمارستان رضوی برخلاف سایر بیمارستان‌های خصوصی به دنبال درآمدزایی نیست بلکه هدف آن خدمت‌رسانی است متذکر شد: در کمتر از دو سال اخیر راه‌اندازی واحد مددکاری در بیمارستان را تصویب و فعال کردیم به‌طوری‌که تاکنون نیز  4 میلیارد تومان کمک به بیماران محروم انجام‌شده است. در سال جاری نیز به دنبال این هستیم  تا موقوفات سلامت و خیرین در واحد مخصوص به این موضوع اختصاص یابد.

یک درصد تولدها به بیماری‌های مادرزادی قلب مبتلا هستند 

در این نشست دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی کاسپین گفت: امسال شاهد برگزاری دومین کنگره بین‌المللی بانام کاسپین هستیم که از سال گذشته این نام انتخاب شد و در این کنگره بیشتر به موضوع بیماری‌های مادرزادی قلب، ساختمانی و دریچه‌ای قلب و روش‌ها و تکنیک‌هایی جدیدی که برای درمان این بیماران صورت می‌گیرد پرداخته می‌شود. 

بهزاد علیزاده بابیان اینکه بیماری‌های مادرزادی قلب شایع‌ترین بیماری در طب کودکان است بیان کرد: یک درصد تولدها مبتلابه بیماری‌های مادرزادی قلب هستند و در کشور ایران و موارد بالای میزان زیادی بیمار مادرزاد قلب هرروز به دنیا می‌آیند بنابراین سهم زیادی در جامعه دارند. 

وی اظهار کرد: نام کاسپین علاوه بر اینکه هویت ملی برای کشور دارد به معنی درمان‌های کم تهاجمی و بیماری‌های مادرزادی قلب است همچنین  این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی اروپایی csi برگزار می‌شود که از بزرگ‌ترین بنیادهای علمی قلب در دنیا است. 

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی کاسپین بابیان اینکه این کنگره به‌صورت سالانه در تمام مناطق دنیا برگزار می‌شود تصریح کرد: در منطقه ماسال‌های قبل این کنگره در دبی بود اما از سال2017 به ایران منتقل شد و مشهد و آستان قدس رضوی میزبان این کنگره شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.