شاپورمحمدی گفت: بورس کالا نقشی در قیمت‌گذاری ندارد و برخی قیمت را بر اساس احکام دریافتی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به بورس کالا ارائه می‌دهند.

بورس کالا چیزی جز شفافیت و رقابت ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شاپورمحمدی رییس سازمان بورس در جلسه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با بیان این که بورس کالا نه خریدار و فروشنده را تایید و نه قیمت گذاری می کند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کالاها را در کوچه و خیابان معامله کنیم بسم‌الله؛ بورس کالا چیزی جز شفافیت و رقابت ندارد.

رییس سازمان بورس اوراق بهادار افزود: این در شرایطی است که در این رابطه ده‌ها نامه به معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اقتصاد و حتی رئیس‌جمهور نوشتیم که سقف قیمتی در بورس کالا برداشته شود، چرا که سود آن تنها به جیب واسطه ‌ها می‌رفت.

محمدی با بیان این که ما خواستار برداشته شدن سقف قیمتی هستیم، تصریح کرد: در این رابطه وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، معاون اول رئیس‌جمهور و جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک کردند تا اکنون سقف قیمتی نداشته باشیم.

وی با وعده حمایت از هر دستگاهی که از صنایع بورسی همراهی داشته باشد، اظهار داشت: این جملات را از جایگاه سازمانی خود اعلام نمی‌کنم اما باید بگویم اگر به سودآوری شرکت‌ها فکر کنیم، ۲۰ سال آتی آینده خوبی در انتظار ما خواهد بود.

رییس سازمان بورس اضافه کرد: سازمان بورس آمادگی دارد تا هر توافقی که بخش خصوصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهد را پیاده‌سازی کند پس چیزی را به بورس کالا نسبت ندهید.

محمدی با تاکید بر این که بورس کالا تنها یک ابزار است که نباید ابزارداوری کنیم، گفت: هر آن چه بخش خصوصی با وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق کند بورس نسبت به آن حرف یا نظری ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.