مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت:مهم‌ترین مطالبه جامعه شاهد و ایثارگر خراسان رضوی ایجاد و رفع مشکل اشتغال است.

مهم‌ترین درخواست خانواده های شاهد و ایثارگر ایجاد اشتغال است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از بنیاد شهید مشهد ، حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی در سفری که به بردسکن داشت با بیان اینکه خانواده های شاهد و ایثارگر درخواست رفع مشکل اشتغال را دارند گفت: در تمامی ۱۶ سفر شهرستانی که به اتفاق مشاور استاندار در امور ایثارگران و معاونین ستادی داشته ام مشکل اشتغال و مسکن مهم‌ترین درخواست‌های خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر استان بوده است.
 
وی تصریح کرد:در دیدار چهره به چهره شهرستان بردسکن بیش از ۵۰۰ نفر از جامعه شاهد و ایثارگر حضور یافتند که ۵۰ درصد آن‌ها مشکلاتی از قبیل: اشتغال، مسکن و درمان و مباحث مالی را مطرح کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت:در بردسکن ۳۰ درصد مراجعه کنندگان درخواست ایجاد اشتغال را داشتند.
 
  حجت الاسلام معصومی از تخصیص ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و سامانه کارا به این اداره کل در سال جاری خبرداد و افزود: بنای ما براین است که این تسهیلات در قالب ایجاد شرکت تعاونی‌های ایثارگران پرداخت شود.
 
وی تصریح کرد: همچنان که ایثارگران در دوران ۸ سال دفاع مقدس جانانه در نورد با دشمنان بودند امروز هم می‌طلبد در صحنه جنگ اقتصادی با حمایت از تولیدات داخلی توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف کنند گفت: متاسفانه برخی از سازمان‌ها و ادارات دراین رابطه کم لطفی می‌کنند و این بودجه را هزینه نمی‌کنند.
 
حجت الاسلام معصومی افزود:در بحث مناسب سازی رم‌های ورودی و خروجی ادارات متاسفانه اداراتی که از قبل بنای خود را انجام داده اند مشکل دارند و اداراتی که اقدام به ساخت کرده اند در صورتی شهرداری‌ها به آن‌ها پایان کار می‌دهند که مناسب سازی لازم را برای تردد جانبازان و معلولان انجام داده باشند.
 
وی تصریح کرد:سازمان‌ها و اداراتی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت‌های خوبی را انجام داده باشند در ۲۲ اسفندماه روز ملی شهدا در یک مراسمی استانی از آن‌ها تجلیل خواهد آمد.
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.