حدود سه هفته پس از آغاز آتش‌سوزی مرگبار کالیفرنیا، دانش‌آموزان این ایالت سرانجام روز گذشته به مدرسه بازگشتند.

بازگشت دانش‌آموزان کالیفرنیا به مدارس پس از سه هفته آتش‌سوزی مرگبار

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حدود ۳ هفته پس از آتش سوزی مرگبار و مخرب کالیفرنیای شمالی، هزاران دانش آموز روز گذشته (دوشنبه) به مدرسه بازگشتند.

حدود ۳۱۰۰۰ دانش آموز در شهر «بیوت» کالیفرنیا روز گذشته راهی مدرسه شدند. مدارس این منطقه از تاریخ ۸ نوامبر سال جاری میلادی پس از وقوع آتش سوزی مرگبار تعطیل شده بود.

همچنین به دلیل خرابی هایی که به برخی از این مدارس در نتیجه آتش سوزی وارد شده بود، حدود ۵۰۰۰ دانش آموز در مدارس موقت به تحصیل پرداختند. در حال حاضر مدارس، کلیساها و حتی یک باشگاه به عنوان محل تحصیل این دانش آموزان مورد استفاده قرار گرفته است.

آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا در حدود سه هفته پیش آغاز شد و دست کم ۸۵ کشته برجای گذاشت. این آتش سوزی بیش از ۶۰ هزار هکتار زمین را سوزاند و باعث ناپدید شدن حدود ۲۰۰ نفر شد. اداره جنگلداری و آتش نشانی کالیفرنیا در اواخر ماه نوامبر اعلام کرد که آتش نشان ها توانسته اند آتش سوزی کمپ فایر را به طور کامل مهار کنند.

آمارها نشان می دهد که این آتش سوزی یکی از مرگبارترین آتش سوزی ها در تاریخ این ایالت محسوب می شود. شرکت بیمه آلمانی مونیخ هفته گذشته خسارت های مربوط به آتش سوزی های اخیر جنگل های کالیفرنیا را بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.