معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری کلاهبردار ۴۰ میلیاردی گفت: متهم خود را کارمند یکی از بانکهای فعال کشور معرفی و با دادن وعده تهیه دلار، یورو و سکه با قیمتی به مراتب پایین‌تر کلاهبرداری می‌کرد.

 کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی کارمند بانک به بهانه فروش دلار و سکه ارزان‌

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور با اعلام خبر بازداشت کلاهبردار ۴۰ میلیاردی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: درمورخ  ۲۰ آبان ماه سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به میزان ۴۰ میلیارد ریال به دادخواهی تعدادی از شهروندان علیه فردی به نام علی ـ ب از شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران برای رسیدگی تخصصی و جلب متهم به معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در شروع تحقیقات، شاکیان به اداره ۱۴ پلیس آگاهی دعوت و از آنها تحقیقاتی به عمل آمد که مشخص شد  متهم با ارائه حواله‌هایی از بانک مرکزی مدعی بوده که می‌تواند از طریق این حواله‌ها، دلار، یورو و سکه را پایین‌تر از قیمت بازار تهیه کند.

وی افزود: متهم مبلغی حدود ۴۰ میلیارد ریال از مالباخته‌ها تحویل و تاریخی را برای تحویل سکه و دلار و ... به آنها اعلام کرده بود اما زمان تماس گرفتن با وی در تاریخ موردنظر مشخص شد متهم با خاموش کردن گوشی تلفن‌همراه خود متواری شده است.

تقی‌پور با اشاره به جعلی بودن حواله‌های تحویل داده شده از سوی متهم به مالباخته‌ها، تصریح کرد: متهم به دنبال خروج از مرزهای آبی کشور بود و در جزیره کیش پنهان شده بود که با اقدامات پلیسی محل اختفای وی در این جزیره شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه توسط پلیس دستگیر و به تهران انتقال داده شد. 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فاتب ادامه داد: متهم ضمن معرفی خود به عنوان کارمند یکی از بانکهای فعال کشور، با دادن وعده تهیه دلار، یورو و سکه با قیمتی به مراتب پایین‌تر از قیمت بازار، طعمه‌های خود را فریب داده بود.

وی جزئیات یکی از کلاهبرداری‌ها در این پرونده را تشریح کرد و گفت: یکی از مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرد که اواخر مرداد ماه سال جاری متهم با معرفی خودش به عنوان کارمند بانک، مدعی بود که در کار دلار است و با سرمایه‌گذاری نزد وی، می‌تواند سود خوبی به این فرد بدهد که وی نیز ۳۵۰ میلیون تومان وجه نقد به حساب این شخص واریز کرده و بعدها متوجه ارتکاب اشتباه بزرگ شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فاتب با بیان اینکه تاکنون هشت نفر از افرادی که متهم با این شیوه و شگرد حدود ۴ میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده، شناسایی و علیه متهم اقامه دعوی کرده‌اند، گفت: متهم با قرار وثیقه ۸ میلیارد تومانی شعبه سوم دادسرای بازپرسی ناحیه هشت تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره ۱۴ پلیس آگاهی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.