محمد بطحایی با بیان اینکه دوره آموزش عمومی دوره شکوفایی استعدادهای برتر در نوجوانان است، گفت: توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد می‌کند که اهداف آموزش عمومی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

توجه بیش از اندازه به شناسایی استعدادهای برتر نوعی عطش کاذب ایجاد می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح اندیشکده دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در آموزش عمومی مطرح است بحث شناسایی و پرروش استعدادهای درخشان است، گفت: دوره آموزش عمومی دوره‌ای است که دوران شکوفایی و دوره طلایی استعدادهای برتر در نوجوانان است. 

وی ادامه داد: توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد می‌کند که اهداف آموزش عمومی را در معرض خطر قرار می‌دهد. 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به نظر بنده در سال‌های گذشته و تاکنون به تنوع‌بخشیدن مدارس و گروه‌ گروه کردن بچه‌ها در آموزش عمومی بیشتر توجه کرده‌ایم که باید این خطا را کاهش دهیم و تعادل را برقرار کنیم. 

بطحایی با ابراز امیدواری از اینکه این اندیشکده در آینده محل شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان باشد تاکید کرد: این اندیشکده می‌تواند به عنوان اتاق فکری در پیدا کردن راه حل برای مسائلی که امروز در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم عمل کرده و نسخه تجویز کند. 

وی خاطرنشان کرد: توقعی که از این اندیشکده داریم این است تا راه حل برای حوزه پرورش استعدادهای درخشان پیدا کند و تاکید داریم تا از جهت ساختاری از بخش غیردولتی نیز استفاده شود تا بتوانیم از پتانسیل عظیمی که در این خصوص وجود دارد بهره ببریم. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مهمی که این اندیشکده باید داشته باشد این است که به یک ساختار تشریفاتی تبدیل نشود گفت: این اندیشکده باید شبکه‌ای از مدال‌آوران، سیاست‌گذاران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل دهد و بتواند این شبکه را راهبری کند. 

بطحایی با تاکید بر اینکه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان باید راه جلب مشارکت را در پیش گیرد، یادآور شد: ما در بخش دولتی برای کمک همه جانبه اعلام آمادگی می‌کنیم و  وظیفه داریم از شما پشتیبانی کنیم ضمن اینکه از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های تخصصی نیز می‌توانند در شورای راهبری این اندیشکده استفاده کنیم و ظرف یکی دو ماه آینده نیز باید نقشه راه این اندیشکده مشخص شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.