البرز- ناصر مقدم گفت: طبق برنامه ریزی مفاخر فرهنگی و ادبی این استان از امسال مورد تجلیل ویژه قرار می گیرند.

مفاخر فرهنگی و ادبی البرز تجلیل می‌شوند/ تقدیر از "محمدحسین کتابچی" در گام نخست

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در گام نخست محمدحسین کتابچی تبریزی متخلص به علومی شاعر و غزلسرای بزرگ معاصر که از مفاخر کشور و ساکن شهرستان فردیس هستند، تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: مفاخر فرهنگی و هنری، سرمایه و الگوهای ارزشمندی هستند که باید به جامعه و بالاخص جوانان عزیز، شناسانده شوند.

وی بیان کرد: این حرکت مهم، موجب الگوبرداری برای نسل نو و جریان سازی در حوزه فرهنگ و هنر البرز است که در این مسیر، مجموعه مدیریتی شهرستان فردیس اعم از امام جمعه فرهیخته و فرماندار فردیس و سایر نهادها و دوایر اجرائی، همراه و همگام هستند که امیدواریم بتوانیم به نحو شایسته، انجام وظیفه کنیم.

مقدم افزود: شهرستان فردیس دارای ذخایر و فرصت های ارزنده فرهنگی، هنری و مذهبی است که به حق می تواند نام و آوازه خوب این شهرستان را در سطوح استانی و ملی بیش از پیش اعتلا بخشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز، ضمن اشاره به برخی از شخصیتهای بزرگ فرهنگی و هنری شهرستان فردیس، افزود: حضور و سکونت شخصیت های بزرگ و ارزنده ای همچون مرحوم استاد ابراهیم ناعم و استاد علومی تبریزی در حوزه شعر، استاد احمد دامود در عرصه تئاتر، استاد علیرضا نادری در عرصه موسیقی سنتی و شخصیت بابرکت حجت الاسلام قدوسی در عرصه گسترش و ترویج فعالیتهای دینی، مرحوم حاج بخشی و شهید والامقام، بهنام محمدی در حوزه ایثار و شهادت، قابلیت عرضه و ارائه در سطح استانی و ملی را دارند.

مقدم گفت: باید در این راه اهتمام جدی و مستمری صورت پذیرد و بالطبع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، از هیچ کوشش و مساعدتی در این راه، دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.