امیر کویت به اخبار منتشر شده در خصوص خروج احتمالی قطر از شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

هشدار کویت درباره پیامدهای خروج احتمالی قطر از شورای همکاری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت بار دیگر به موضوع بحران خلیج فارس و تاثیر آن بر شورای همکاری خلیج فارس پرداخته و نوشت که امید اندکی در این زمینه وجود دارد و این شورا نمونه‌ای قابل شبیه سازی برای ایجاد همگرایی و همکاری سازنده در سطح امت گسترده عربی است.

الصباح از طرف‌های حاضر در بحران خلیج فارس خواست تا روش کویت را در آرام سازی امور پیگیری کنند و از اظهارات و مواضع سخیف خودداری کنند تا این بحران مهار شود.

وی ادامه داد: نقاط اشتراک ما بزرگ‌تر و قوی‌تر از نقاط اختلاف ما است، لذا ما باید در شورای همکاری خلیج فارس باقی بمانیم و آن را الگویی از افتخار و امنیت و رفاه قرار دهیم.

الصباح در عین حال نسبت به خطرات فراروی کویت در خصوص جنگ‌های داخلی و درگیری‌های مسلحانه در منطقه هشدار داد و گفت که احتمالا بی‌ثباتی کنونی در منطقه افزایش پیدا خواهد کرد. همه باید نسبت به این خطرات هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های آشکاری برای مداخله‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح شده است، گفت که این درگیری‌ها آسیب‌های بسیار زیاد و ویرانگری برای امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس و ملت‌های منطقه دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.