خوزستان- مشخص نبودن محدوده شهرستان کارون و اهواز، قطع چند هفته ای آب و عدم ارائه خدمات به منطقه اسلام آباد، مردم را در اعتراض به فرمانداری دو شهر کشاند...

تجمع اعتراضی اهواز رنگ آب گرفت

قدس آنلاین- مریم کروشاوی؛ اسلام آباد تکه بلا تکلیف میان دو شهر اهواز و کارون است؛ هرچند تقسیمات کشوری بعد از جدا شدن کوتعبدالله از اهواز در اولین رای خود اعلام کرد اسلام آباد بخشی از اهواز محسوب می شود و اهواز نیز در حال عوارض گرفتن از این منطقه است اما خدماتی به ساکنان اسلام آباد نمی رساند و خدمات را از جیب شهرستان کارون می خواهد.

جنگ آب در اسلام آباد

بعد از چند سال بالا پایین شدن میان این جرو بحث ها، اکنون ماجرا به بن بست آب رسیده، همانی که خیلی ها معتقدند جنگ جهانی بعدی را در پیش دارد، آب را این روزها به علت بارندگی نه چندان شدید و سیستم فاضلابی ناقص، بر کف خیابان های خوزستان به وفور می توان یافت اما در لوله کشی ها به مایع نایاب تبدیل شده است.

تجمع امروز ساکنان منطقه اسلام آباد روبه روی درب فرمانداری شهرستان کارون و اهواز، بر سر این مسئله است که خانه ها را آب برداشته اما آب خانگی مدتی قطع است. حالا سوال اینجاست که شهر اهواز با عوارضی که دریافت می کند چرا نباید در رده بازخواستی این مطالبات قرار بگیرد؟

اسلام آباد به کارون بازمی گردد
حسین ناصری؛ رییس شورای شهر کارون با اشاره به اینکه اسلام آباد و مشعلی از کارون خدمات می گیرند؛ عنوان کرد: یک میلیارد و نیم ارزش افزوده به حساب اهواز منتقل می شود که این حق مردم شهرستان کارون است. برای انتخابات و رای گیری، اسلام آباد را بخشی از کارون حساب کردند اما بعد از آن این قاعده تغییر کرد، چندی پیش توافقی صورت گرفت تا اسلام آباد به شهرستان کارون مجددا اضافه شود هرچند استانداری تا کنون به ما ابلاغ نکرده است.

ناصری تصریح می کند: مردم اسلام آباد اکثرا برای قطعی آب معترض هستند که آب منطقه آن ها از غدیر اهواز تامین می شود که دچار مشکلاتی است، حتی بخشی از انشعابات درویشیه نیز که از خطوط آب غدیر اهواز استفاده می کنند نیز به مشکل برخورده اند.  
 

تعمییر کانال آب غدیر سه ماه به طول می آنجامد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان که پیش از  این گفته بود حل مشکل آب غدیر در گرو تامین اعتبارات است؛ عنوان کرد: برخی مناطق اهواز دچار بی آبی شدند زیرا از کانال آب غدیر استفاده می کردند و این کانال با آسیب های بدنه ای مواجه است که سه ماه تعمیرات آن به طول می انجامد.

صادق حقیقی پور افزود: با توجه به خشکسالی های  اخیر آب های زیر زمینی بسیار کم شده و چون در برخی شهرها از این آب ها استفاده می شد مشکلات تامین آب به وجود می آمد.

او ادامه داد: تا قبل از سر رسیدن تابستان این تعمیرات باید تمام شود در غیر این صورت تابستان پر دردسری پیش رو داریم، به علت هوای گرم نمی توان کار از کار پیش برد و در آن مقطع مصرف آب نیز بسیار بالا است.

فرمانداری کارون جو را آرام و مشکلات را فراموش می کند
یک شهروند که در جمعیت حضور دارد می گوید: آّب که نباشد پاکیزگی هم از بین می رود، این روزها که آب نداریم در خانه و بیرون از آن احساس تمیزی نمی کنیم، چون بارندگی  فاضلاب را تا دم درب خانه ها کشانده است.

او ادامه می دهد: فرماندار شهرستان کارون هم فقط به دنبال آرام کردن جو و گذشتن از آن است نه حل مشکل، زیرا این اولین بار نیست که تجمع می کنیم اما هر بار بعد از پایان تجمع ها، ما مردم فراموش می شویم. اگر قرار نیست فرماندار به مشکلات ما رسیدگی کند پس وظیفه اصلی خود را در چه چیزی می بیند؟ او که مدعی است به اسلام آباد خدمات می دهد بیاید و پاسخگو باشد.

این فرد که از اهالی اسلام آباد است؛ بیان می کند: کمبود آب و مشکلات فضلاب تنها موارد مورد اعتراض ما نیستند، اسلام آباد انگار فراموش شده و هیچ خدمات رفاهی نمی گیرد، اهواز و شهرستان کارون مدام بر سر این منطقه جنگ و دعوا دارند و به دنبال ارزش افزوده هستند اما کسی به فکر مردم نیست.  
 

مشترک مورد نظر پاسخگو نمی باشد لطفا بعد تماس حاصل فرمایید

معصومه خنفری فرماندار کارون برای رفع ابهامات موضوعات محدوده و نبود آب برای اسلام آباد، پاسخگو خبرنگار ما نبود اما روابط عمومی آن گفته که تاکنون تکلیف ما را با محدوده روشن نکرده اند؛ با این حال باز هم کارون به اسلام آباد خدمات می دهد با وجود اینکه قانونی در این زمینه وجود ندارد.

بنابر این تا تعمییر خطوط آب غدیر و ابلاغ تعیین محدوده شهرستان کارون، ساکنان منطقه اسلام آباد می بایست دندان صبر بر جگر سوخته خود بگذارند تا مانند سابق به یک شهر ملحق شوند،  روزهایی که بر آن ها گذشته اما، یادشان داد دندان صبر داشتن از گوش شنوا نداشتن بهتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.