پس از درج گزارش قدس سرپرست فرمانداری مشهد خبرهای خوشی برای اهالی «کلاته چشمه پونه» اعلام کرد.

شرط سرپرست فرمانداری برای ارایه  خدمات به «چشمه پونه»

خبرهای خوشی که بازتاب گزارشی است که یکشنبه هفته جاری با عنوان «کلاته چشمه پونه، ایستاده بر کوهی از مشکلات» در روزنامه قدس درج و در آن به زندگی مردمانی اشاره شد که در اتاقک‌هایی سرد و تاریک، دیوار به دیوار برج‌های بلند ارتفاعات جنوبی کلانشهر مشهد بدون آب و برق و گاز زندگی می‌کنند. مردمانی که چندین دهه است با فقر عجین و با رفاه بیگانه‌اند.

در این گزارش به چگونگی زندگی زنان و مردانی اشاره شد که همه چیز زندگی آن‌ها در قالب واقعیتی تلخ ترسیم شده، واقعیتی که حتی در ذهن خیلی از ما هم نمی‌گنجد؛ چراکه اینجا تنها محرومیت از امکانات نیست که بر شانه اهالی سنگینی می‌کند، بلکه فقر و نداری، آواری بر سر نان آوران خانه شده است.

زندگی در این آلونک‌ها رنگش همه سیاهی است و تمام سال‌های عمر خلاصه شده در خواستن و نداشتن، رفتن و نرسیدن. ‌پشت نگاه‌ تمام مردان و زنان اینجا سرنوشت تلخ و غم‌انگیزی پنهان شده است. در این گزارش داستان زندگی حاج حسین پیرمرد ۷۵ساله ساکن قدیمی این کلاته نوشته شده که با فرزندانش به اتاقک‌هایی پناه آورده‌اند که به هر چیزی می‌ماند، جز محل آسایش و راحتی که فقط نام خانه را یدک می‌کشند؛ اتاقک‌هایی که چند خانوار زیر سقف آن زندگی می‌کنند، بدون داشتن آب، برق، گاز، آشپزخانه و حتی حمام!

آرزوی این مردم هرگز داشتن چاردیواری‌های درست و حسابی یا لوازم منزل چنین و چنان نیست، درد بی درمان آن‌ها داشتن یک لقمه نان برای سیر کردن شکم، یک لیوان آب گوارا برای نوشیدن، یک شعله گاز برای گرم کردن، یک سیم برق برای برخورداری از امکانات و یک دفترچه برای درمان دردهاست.

 آمادگی ارائه خدمات به ساکنان

حیدرخوش نیت، سرپرست فرمانداری مشهد در گفت‌وگو با گزارشگر ما از آمادگی ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدمات رسان به ساکنان «کلاته چشمه پونه» خبر داد.

او در گفت‌وگو با گزارشگر ما گفت: تابه حال بحث تصرف غیرقانونی اراضی موقوفه مانع ارائه خدمات آب، برق و گاز به اهالی این کلاته شده بوداما اگر نماینده ساکنان این کلاته مدعی است دادگاه به نفع ساکنان رأی صادر کرده هیچ مشکلی برای ارائه خدمات وجود ندارد. او با بیان اینکه با رأی دادگاه اهالی می‌توانند در جهت اخذ اسناد مالکیت اقدام کنند افزود: با صدور اسناد مالکیت ساکنان این کلاته نیز چون املاک آن‌ها در محدوده شهری قرار می‌گیرد، می‌توانند همانند سایر شهروندان از خدمات دستگاه‌های اجرایی بهره بگیرند. به گفته وی بعد از احراز مالکیت و اخذ اسناد مالکیت طبق قانون همه خدمات نیز باید به آن‌ها ارائه شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.