حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: مسئله دارو و توجه به درمان به ویژه برای اقشار کم درآمد را در اولویت‌های کاری آستان قدس و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌دانیم به همین دلیل در همین مدت کوتاه، ظرفیت تولید داروی آستان قدس رضوی را به دو برابر افزایش دادیم.

حجت الاسلام رئیسی: تولید داروی آستان قدس رضوی را به ۲ برابر افزایش دادیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در کنگره قلب و عروق ایران و اروپا که در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است ،گفت: اگر ما امروز شاهد بیماری‌های قلبی هستیم باید به دنبال آسیب‌ها و علل این بیماری‌ها باشیم، افرادی که در این زمینه تخصص دارند تلاش کنند تا شاهد کاهش این بیماری ها در جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: آمارهایی که در این زمینه ها داده می شود بسیار تهدید کننده است و نشانه خوبی نیست و همه نشان دهنده افزایش بیماری‌های قلب و عروق است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ضرورت آغاز جراحی و اقدامات پیشگیرانه و هرگونه اقداماتی که باعث کاهش این مشکلات شود و تبادل تجربیات  پیشنهادات ما برای کاهش بیماری‌های قلب و عروق است.

رئیسی افزود:بیمارستان رضوی از چهره‌های برجسته‌ای در حوزه های علمی برخوردار است و پیشنهاد دادیم که مرجعیت علمی برای مشهدالرضا در حوزه پزشکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پیگیری مسئولان در رابطه با اینکه مشهد به عنوان قطب سلامت تبدیل شود دست نیافتنی نیست و مشهد می‌تواند از آخرین اطلاعات علمی برخوردار شود و خدماتش را به زائرین و مجاورین ارائه دهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:ما باید با ارتقا سطح علمی، رسیدن به جایگاه های برتر علمی و برخورداری از علوم دانش بنیان و توسعه مراکز تامین کننده، زمینه سلامت و بهداشت شهروندان مشهدی را فراهم کنیم؛ زیرا توجه به مردم به ویژه نیازمندان و حفظ سلامت مردم جامعه، امام رضا(ع) را نیز شاد خواهد کرد.

لازم به یادآوری است، دومین کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در دو زمینه بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای و همچنین بیماری‌های انسداد مزمن عروق از ۱۴ تا ۱۷ آذر ۱۳۹۷ در بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

این کنگره با حضور تولیت آستان قدس رضوی، معاون علمی آستان قدس رضوی و نمایندگانی از ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی آغاز شده و بیش از  ۷۰۰ فوق تخصص، متخصص و جراح قلب در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گردهم آمده اند تا جدیدترین نوآوری ها و روش های تشخیصی و درمانی پیرامون بیماری های مادرزادی، بیماری های مزمن عروق کرونر و ساختمان و دریچه قلب را به اشتراک بگذارند.

همچنین در کنگره بین المللی ۲۰۱۸ CASPIAN Meeting کارگاه عملی دو روزه در خصوص بیماری‌های قلب جنین (CASPIAN Fetal Heart Chapter) با حضور پروفسور گُرلین شارلند از انگلستان، پروفسور جوانا دنگل از لهستان و دکتر ابراهیمی از آمریکا برگزار می شود که ضمن سخنرانی، به شکل کلاس درس به تدریس مباحث بیماری‌های قلب جنین می‌پردازند؛ تعدادی از مقالات دریافت شده در دبیرخانه این کنگره به صورت الکترونیکی در سالن‌های جانبی این کنگره به نمایش گذاشته شده است

رئیسی افزود: مسئله دارو و توجه به درمان به ویژه برای اقشار کم درآمد را در اولویت‌های کاری آستان قدس و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی می‌دانیم به همین دلیل در همین مدت کوتاه، ظرفیت تولید داروی آستان قدس رضوی را به دو برابر افزایش دادیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.