برای اولین بار شورای مشورتی زیارت با حضور ۲۳ عضو هیات علمی دانشگاه ها، بخش خصوصی و نهادهای مرتبط در خراسان رضوی تشکیل شد.

شورای مشورتی زیارت در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در نشست شورای اداری قوچان گفت: این شورا برنامه های حوزه زیارت را از نظر علمی بررسی خواهد کرد.

سیدجواد حسینی دانش بنیان بودن برنامه ها را یکی از اصول رونق گردشگری دینی دانست و اظهار داشت: خراسان رضوی اولین استانی است که سال گذشته موفق به راه اندازی پژوهشکده زیارت با حضور ۲۳ عضو هیات علمی در چهار گروه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیر ساختی و گردشگری شد که طرح جامع زیارت اربعین به عنوان اولین اقدام این پژوهشکده در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سند راهبردی توسعه استان، زیارت به عنوان پیشران توسعه آمده است، گفت: یکی دیگر از اصول رونق بخشیدن به گردشگری دینی، برنامه ریزی و نگاه برنامه محورانه است که در سند راهبردی به آن توجه شده و آسیب شناسی، محورها و جهت گیری در آن مشخص می شود.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت را ایجاد معاونت زیارت در سه استان خراسان رضوی، قم و فارس دانست و افزود: معاونت زیارت در خراسان رضوی با دو مدیر کل، ساختار قدرمندتری نسبت به دو استان دیگر دارد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی با تشکیل کارگروه ملی زیارت به مسوولیت معاون رئیس جمهوری و دبیری استاندار، تنها استانی است که هیات دولت در کارگروه زیارت آن حضور دارد و مصوبه های این کارگروه به منزله مصوبه هیات دولت است.

حسینی افزود: افتتاح رادیو ملی زیارت، تشکیل خبرگزاری فرهنگ رضوی با هشت شعبه در هشت استان، ایجاد پایگاه زیارت نیوز به سه زبان و تشکیل کارگروه رسانه و زیارت به فرهنگ محور شدن زیارت و ترویج فضایل آن کمک می کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.