هواشناسی خراسان رضوی برای روزهای آینده در سطح استان برای مناطق خاصی بارش باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌کند

افزایش دمای هوا تا جمعه صبح ادامه خواهد داشت
به گزارش قدس آنلاین و بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره نشان دهنده گذر ابر بوده که از فردا با اثر سامانه بارشی بر جو استان، بر شدت ناپایداری‌های جوی افزوده خواهد شد.
 بر این اساس از فردا شب تا روزهای ابتدایی هفته آینده برای مناطقی بارش باران (بخصوص در نوار جنوبی بارش به‌شکل رگباری) با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه در پاره‌ای نقاط به‌خصوص محورهای کوهستانی سردسیر علاوه بر پدیده مه آلودگی همراه با کاهش میدان دید افقی، بارش پراکنده برف نیز دور از انتظار نیست. همچنین روند افزایش دمای هوا نیز تا جمعه صبح ادامه خواهد داشت.  بنابراین:
بر این اساس آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در صبح روز پنج‌شنبه کمی تا قسمتی ابری پاره ای نقاط مه آلود بتدریج وزش باد و افزایش ابر با احتمال رگبار خفیف باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
هوای مشهد نیز در صبح این روز صاف تا قسمتی ابری با غبار صبحگاهی یا مه بتدریج وزش باد و افزایش ابر با کمینه و بیشینه دمای ۴ و ۱۸ درجه سلسیوس خواهد بود.
آسمان نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان در صبح روز جمعه قسمتی ابری تا ابری و مه آلود مناطقی با بارش باران احتمال رعدوبرق، پاره ای نقاط وزش باد شدید با احتمال گردوخاک اواخر وقت مناطق کوهستانی احتمال برف پیش‌بینی‌ می‌شود.
هوای مشهد نیز در صبح این روز قسمتی ابری تا ابری با وزش باد نسبتاً شدید و بارش پراکنده باران بتدریج مه آلود اواخر وقت مناطق کوهستانی احتمال بارش برف و کمینه و بیشینه دمای ۵ و ۱۷ درجه سلسیوس خواهد بود.
بر اساس این گزارش در شبانه‌روز گذشته جوین با ۱- درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند. همچنین حداکثر سرعت وزش باد از ایستگاه شهرستان سبزوار به میزان ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.