البرز- آیین افتتاح اولین خط تولید سرنگ اینفلیتور در کشور با حضور مسئولان کشوری در البرز برگزار شد.

اولین خط تولید سرنگ "لینفلیتور" در البرز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حمید سکادفکر، رییس هیئت مدیره شرکت تولیدی ‌ترتیا تجهیز آریا صبح امروز چهارشنبه در آیین افتتاح اولین خط تولید سرنگ اینفلیتور، اظهار کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ٩٤ با هدف تولید تجهیزات پزشکی در حوزه قلب و عروق شروع کرد.

وی افزود: این سرنگ در عمل های آنژیوی قلب و برای باز کردن راه بالن ها استفاده می شود.

سکادفکر با اعلام اینکه این شرکت اولین خط تولید سرنگ اینفلیتور در کشور را تولید می کند، گفت: ‌این سرنگ در کنار کاربرد استندگذاری یا فنرگذاری در  قلب کاربرد زیادی دارد و البته در خصوص رفع انسدادهای کرونری قلب هم کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد کرد:‌ اولین خط تولید در البرز صورت گرفته است و تا کنون هر آنچه در خصوص سرنگ اینفلیتور استفاده داشته ایم از خارج وارد کشور شده است.

سکادفکر افزود: واردات این سرنگ از ٧ کشور از جمله چین، فرانسه، ‌آمریکا، ترکیه و یا هند و ... بوده است این درحالی است از محل واردات این محصول ٤.٥ میلیون یورو از کشور خارج می شد.

وی مصرف سالانه این محصول در ایران را حدود ٣٠٠ هزار برشمرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید این خط تازه راه اندازی شده حدود ٢٠ هزار سرنگ ایتفلیتور تا پایان سال جاری است.

 رییس هیات مدیره این شرکت با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ٦ ساله به صدردرصد ظرفیت تولیدی می رسیم گفت: تولید حدود ٤٠٠ هزار سرنگ اینفلیتور در سال هدفگذاری ما است ‌که بیش از مصرف سالانه کشور است.

وی ادامه داد: ‌هدف اصلی صادرات این سرنگ به کشورهای همسایه است و در حال حاضر مذاکرات اولیه در این خصوص را شروع کرده ایم تا صادرات به لبنان، روسیه و عراق داشته باشیم.

سکادفکر در خصوص کیفیت سرنگ های اینفلیتور تولیدی در ایران با سرنگ های وارداتی کشورهای خارجی گفت: ‌این سرنگ مشابه نمونه فرانسوی است و با توجه به تست های بالینی انجام شده بر روی محصول فرانسوی جزو بهترین نمونه ها است چراکه پرمصرف ترین و پرطرفدارین برند است و محصول ما از محصول مشابه خارجی کیفیت بهتری دارد.

وی در خصوص اشتغالزایی گفت: ‌با افتتاح این خط تولید به طور مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ٣٥ نفر اشتغالزایی داشتیم.

سکادفکر با اشاره به اینکه این محصول جز کالاهای اساسی تولیدی لست و ارز دولتی به آن اختصاص داده می شود، ‌گفت: تولید این محصول در سال ٩٧ آغاز شد و اگر قبل از این  زمان شاهد این رخداد بودیم قابلیت رقابت خیلی خوبی با محصولاتی که وارد می شدند داشتیم البته با این شرط که ارز یکسان دریافت می کردیم.

رییس هیات مدیره  این شرکت ‌تولیدی تجهیزات پزشکی در پایان گفت: ۹۰ درصد مواد اولیه سرنگ انفیلیتور در ایران  تولید می شود اما برخی اقلام اولیه آن از خارج وارد می شود و قیمت موجود در بازار با ما قالبلیت رقابت را دارد و حتی می توان با وجود شرایط ارزی به قیمت با صرفه تر برسیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.