وزارت خارجه چین ضمن مخالفت با مواضع آمریکا در رابطه با لزوم چند جانبه شدن پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی (INF)اعلام کرد که این یک توافق دوجانبه بین واشنگتن و مسکو بوده است.

پکن مخالف چندجانبه شدن "پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی"

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، چین در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تهدیدهای آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی اعلام کرد که این یک توافق دوجانبه واشنگتن با مسکو است و پکن مخالف چندجانبه شدن این پیمان است.

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقام‌های این کشور ضمن اتهام زنی به روسیه درباره نقض تعهداتش در پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی (INF) بر لزوم الحاق چین به این پیمان تاکید کرده‌اند، وزارت خارجه چین مخالفت خود را با چند جانبه شدن این پیمان اعلام کرده است.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا تهدید کرده که این کشور ظرف ۶۰ روز آینده پایبندی به را تعلیق ‌می‌کند و روسیه در واکنش به اظهارات آمریکایی‌ها، از ادامه تعهد  مسکو به این پیمان خبر داده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره این پیمان که در سال ۱۹۸۷ بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شده، گفت که این یک پیمان دوجانبه است و چین مخالف چند جانبه شدن آن است.

«گنگ شوآنگ» امروز چهارشنبه تصریح کرد که این یک پیمان دو جانبه «بین اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا بسته شده بود.

اظهارات این مقام پکن در حالی مطرح شده که پیشتر «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در اظهارنظری درباره این پیمان گفته بود که علاوه بر چین، باید کشورهای عضو ناتو و «اول از همه فرانسه و بریتانیا» هم عضو پیمان منع موشک‌های میان‌برد اتمی شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.