مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امسال سه هزار فقره وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون ریالی در قالب تسهیلات اشتغال زایی به زنان این استان پرداخت شد.

مشکلات زنان در بخش غیردولتی برخوردار نبودن از ضمانت شغلی است/۴۸ درصد کارکنان شاغل دولتی استان بانوان هستند

  به گزارش قدس آنلاین، فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در نخستین نشست هم اندیشی روسا و مشاورین امور زنان و خانواده دانشگاه‌های منطقه نهم آمایش آموزش عالی کشور در نیشابور گفت: ۴۸ درصد از کارکنان شاغل در بخش دولتی این استان را بانوان تشکیل می‌دهند و در استخدام‌های دولتی، زنان از سهم برابر با مردان برخوردار نیستند.
 
وی اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم سهم زنان در این حوزه‌ها تعدیل شده است البته اغلب زنان شاغل استان در بخش غیردولتی هستند و مشکل عمده در این بخش عدم برخورداری از ضمانت شغلی و حمایت‌های بیمه‌ای برای زنان است.

سلجوقی افزود: در برنامه ششم توسعه هفت راهبرد استانی برای این موضوع در نظر گرفته شده تا تعداد بیشتری از زنان شاغل در نظام جبران خدمت و مزدبگیری زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

فرح بابایی رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت: به کارگیری مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین از ویژگی‌های حوزه بهداشت و درمان نیشابور است.

وی افزود: سلامت نیمی از جامعه در گرو سلامت زنان است و عدم توجه به نقش محوری زنان در خانواده بر سلامت فرزندان تاثیر می‌گذارد.

محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: برای اولین بار در کشور برنامه‌های نظارتی و درمانی برای پیشگیری از افسردگی پس از زایمان در نیشابور در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی برای تبیین نقش باورهای زنان توسط چند تیم مطالعاتی در مناطق مختلف نیشابور انجام شده که در مرحله تدوین برای انتشار است.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.