رئیس انجمن اکوکاردیوگرافی ایران گفت: کشور مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های اکوکاردیوگرافی دنیا است.

ایران مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های اکوکاردیوگرافی دنیاست

به گزارش قدس آنلاین،نیلوفر سمیعی از اکوکاردیوگرافی به عنوان چشم متخصصان قلب نام برد و اظهار داشت: اکوکاردیوگرافی یک روش تصویربرداری از قلب است که به‌وسیله امواج فراصوتی تصویر قلب گرفته می‌شود و به دلیل نوع تصویربرداری آن می‌توان نوع آناتومی و ساختار قلب و همچنین عملکرد قلب را با این روش بررسی کرد.

وی به برخی از روش‌های اکوکاردیوگرافی اشاره کرد و گفت: تمامی این روش‌ها با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا چه در حوزه نرم‌افزار و چه سخت‌افزار در کشور وجود دارد و علاوه بر تشخیص بیماری‌ها، از آنها در حین انجام برخی مداخلات پیچیده قلبی نیز استفاده می‌شود.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: دومین همکاری علمی پزشکان قلب ایران و اروپا در بیمارستان رضوی، یکی از باارزش‌ترین کنگره‌ها در حوزه قلب و عروق کشور است که در آن مجرب‌ترین و شاخص‌ترین متخصصان دنیا در این حوزه حضور دارند.

وی به برخی از عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های عروق کرونر اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره‌ها نقش مؤثری در به‌روزرسانی علم کنترل، پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری‌های قلبی – عروقی و روش‌های بسیار پیشرفته درمان آنها دارد.

سمیعی افزود: برگزاری کنگره‌های بین‌المللی یک ارتباط دو طرفه است و در راستای کسب دانش و تکنولوژی‌های کشورهای دیگر و نشان دادن توانایی‌های بالا و پنهان پزشکان ایران به سایر کشورها به ما کمک می‌کند.

رئیس انجمن اکوکاردیوگرافی ایران با اشاره به اینکه برای تمامی پزشکان امکان حضور در مراکز خارجی و کسب این دانش‌ها وجود ندارد، گفت: برگزاری این کنگره‌ها در کشور فرصت بسیار خوبی برای بهره‌مندی تعداد افراد بیشتری از دانش روز دنیا است.

وی از بیماری‌های قلبی - عروقی به عنوان نخستین عامل مرگ و میر در کشور نام برد و افزود: درمان بیماری‌های مادرزادی و پیچیده قلب و عروق که در گذشته موجب مرگ و میر تعداد بسیاری از نوزادان می‌شد، امروزه در کشور به‌صورت بسیار پیشرفته صورت می‌گیرد و این بیماران می‌توانند به سنین بالاتر برسند.

این دانشیار قلب و عروق بیمارستان قلب شهید رجایی با ابراز خرسندی از تشکیل پویش جهانی «هم‌پیمان برای سلامت قلب» از سوی بیمارستان رضوی در کشور گفت: به عنوان یک فرد حقیقی یعنی یک متخصص قلب و عروق و همچنین به عنوان یک شخصیت حقوقی و رئیس انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، حمایت خود را از این پویش اعلام می‌کنم.

وی پیام‌های این پویش را بی‌نظیر دانست و افزود: امیدوارم بر روی پیام «سهم کمتر در آلودگی هوا»ی این پویش که هنوز مانند سه پیام دیگر آن در بین مردم جامعه شناخته شده نیست، بیشتر کار شود زیرا آلودگی‌های زیست محیطی، دنیا را به سمتی می‌برد که ممکن است برای خود انسان غیرقابل زیست شود.
منبع: آستان
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.