رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی گفت: ما امروز نیاز به وحدت و وفاق ملی و آشتی بین‌المللی داریم. در واقع کشور نیازمند این است که بر اساس ۴ اصل تعامل، گفتگو، احترام و درک متقابل، شناخت و تقویت فصل مشترک با دنیا وارد بحث شویم.

کمرنگ شدن اعتماد اجتماعی/ نیازمند وفاق ملی و آشتی بین‌المللی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محسن شرکا، رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی، در خصوص نحوه مواجهه مسئولان و مردم در برابر فشارهای بین‌المللی اظهارداشت: ما باید با کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهیم. هم اکنون کشور نیازمند نشاط و شادابی است، سرمایه‌گذاری ثروت ایجاد می‌کند و ثروت نیز مشکل اشتغال را حل و امنیت و توسعه ایجاد خواهد کردو غیر از این نمی‌توانیم مشکل اقتصاد را حل کنیم.

وی افزود: ما امروز نیاز به وحدت و وفاق ملی و آشتی بین‌المللی داریم. در واقع کشور نیازمند این است که بر اساس ۴ اصل تعامل، گفت‌وگو، احترام و درک متقابل، شناخت و تقویت فصل مشترک با دنیا وارد بحث شویم.

*دست از تحریم‌های داخلی برداریم
شرکا با بیان اینکه کشور نیازمند تعامل، گفت‌وگو و دیپلماسی قوی است، عنوان کرد: ما نیاز به وفاق ملی داریم و نیازمند این هستیم که دست از تحریم‌های داخلی برداریم. نیاز ما این است که استراتژی اقتصادی ما ثبات سیاسی داشته باشد. سرمایه‌گذار هم نیاز به ثبات سیاست‌گذاری دارد. نباید اینگونه باشد که یک بخشنامه در صبح صادر شود اما تا ساعت اداری همان روز ۱۰ بخشنامه در جهت اصلاح بخشنامه قبلی صادر شود. همه این‌ها نشان می‌دهد استراتژی توسعه اقتصاد ما مشخص نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی با طرح این سؤال که میزان تأثیر تحریم‌های خارجی نسبت به تحریم‌های داخلی چیست، عنوان کرد: بیشترین تأثیری که تحریم‌های خارجی دارد، این است که سبب مقداری گرانی می‌شود. تحریم‌های خارجی به معنای گران شدن است. ما درگیر تحریم‌های داخلی و سوءمدیریت‌ها هستیم. مشکل ما این است که بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب نمی‌کنیم. ما چه کاری انجام دادیم؟ در دهه گذشته برای صنعت چه کردیم؟

وی بیان کرد: مردم همواره ایثار، فداکاری و مشارکت خود را نشان داده‌اند. به نظر من امروز دولت نه به معنای قوه‌ مجریه، در ایران منتظر است تا مردم مشکلات را حل کنند. دولت باید بستر را فراهم کند و مردم نیز پای کار هستند. مردم در ایران این امر را ثابت کرده‌اند.

*بازگشت به ریل توسعه
شرکا تصریح کرد: ما هنوز هم زمان داریم. هرچه زمان بگذرد، هزینه‌های بازگشت به ریل توسعه سنگین‌تر است. امروز اعتماد اجتماعی کمرنگ شده که بازگرداندن همین اعتماد نیز سرمایه‌گذاری سنگینی دارد و هزینه‌های سنگینی بر دوش دولت تحمیل می‌کند.

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی عنوان کرد: این موارد را چه کسی می‌خواهد حل کند؟ وظیفه دولت بسترسازی و نظارت است. اقتصاد باید مردمی شود و فرایند تولید باید راحت باشد. امروز که در شرایط بحران قرار داریم، صنعت تولیدی ما نیز در بحران قرار گرفته است. باید هر آنچه در توان داریم برای تولیدات داخلی بکار ببندیم.

شرکا ادامه داد: ما یک کشور ۸۰ میلیونی با ده‌ها هزار نخبه هستیم. این نخبگان دنیا را آباد کردند؛ باید اجازه دهیم کشور خودمان را آبادتر از گذشته کنند که این امر امکان‌پذیر است. هنوز نیز زمان وجود دارد و قبل از فروپاشی اقتصاد باید تلاش کنیم. راز رشد و توسعه در ابعاد مختلف، اعتقاد و رفتار براساس ۴ اصل تعامل، گفت‌وگو، احترام و درک مشترک و شناخت وتقویت فصل مشترک است؛ البته طرفین در حالی بهترین نتیجه را خواهند گرفت که صداقت در رفتار و گفتار آن‌ها اصل باشد و در مسیر از تلاش خردمندانه غفلت نکنند.
منبع:  ایکنا
پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.