معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ هزارهکتار زمین در خراسان رضوی فاقد ممیزی بوده که این زمین ها امسال تعیین تکلیف نهایی می شود.

عرصه های طبیعی فاقد ممیزی درخراسان رضوی امسال تعیین تکلیف می شوند

به گزارش قدس آنلاین ، امید طهماسبی زاده صبح چهارشنبه اظهار کرد: ۵۰۰ هزارهکتار زمین در خراسان رضوی فاقد ممیزی بوده لذا هم اینک بلاتکلیف است که این زمین ها امسال تعیین تکلیف نهایی می شوند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: ۵۷۲ هزار هکتار زمین در ۵۷ حوزه آبخیز خراسان رضوی شامل ۳۲۱ پلاک با مجموع مساحت ۶۹۲ هزار هکتار 'اراضی ملی' محسوب می شود که برای ۳۶۱ هزار و ۳۶۶ هکتار از زمینهای ملی حوزه طرحهای آبخیزداری در این استان سند دفترچه ای اخذ شده اما بقیه آن هنوز فاقد سند است.

وی گفت:همچنین برای زمینهای فاقد سند و تبدیل اسناد دفترچه ای کاداستر تاکنون ۲۲ فقره قرارداد برای ۲۵۰ هزار هکتار زمین بسته شده است که در این چارچوب اسناد کاداستر برای ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ هکتار طی چند روز آینده دریافت می شود. 

وی تاکید کرد:شش میلیون هکتار از مجموع هشت میلیون هکتار اراضی ملی در خراسان رضوی دارای سند مالکیت است وهشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی بیان کرد:یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از این گستره با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.