بازرس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به اینکه در حالت عادی امسال نمی توانیم قیمت مصوبی برای آجیل و خشکبار در نظر بگیریم،گفت: در پی نوسان نرخ ارز در ماه های اخیر، تعادلی در بازار وجود ندارد.

تعادلی در بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد/تشدید بازرسی ها تا شب یلدا

سعیدعبداللهی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: با افزایش قیمت آجیل و خشکبار و کاهش شدید قدرت خرید مردم به یک چهارم گذشته، بازار دچار کساد شده است و متأسفانه بسیاری از مغازه ها به دلیل عدم توانایی در رقابت و فروش مجبور به تعطیلی مغازه های خود شده اند.

وی ادامه داد:آجیل تقریباً از سبد خرید مردم حذف شده است ومردم ترجیح می دهند به عنوان مثال به جای خرید یک کیلو پسته دو کیلو گوشت خریداری کند.

عبداللهی نوسانات وافزایش نرخ ارز را دلیل اصلی افزایش قیمت بسیار زیاد انواع خشکبار در سال جاری اعلام  کرد و افزود: بازرسی های ما با کمک اعضای باسابقه و معتمد تشکیل شده است که البته این بازرسی ها بیشتر جنبه ارشادی و نظارتی دارد وجریمه ای نیست.

عبداللهی گفت: رویه بازرسی های ما منعطف و بسته به شرایط است و بازرسی های پویایی داریم و این بازرسی ها در این روز ها شدت بیشتری خواهد داشت.

وی در رابطه با فروش ویژه برای شب یلدا عنوان کرد: واحد هایی که درخواست فروش فوق العاده داشته باشند، باید درخواست خود را اعلام کرده و در صورت صلاحدید مجوز فروش با شرایط تخفیف و ویژه برای آن ها صادر خواهد شد. 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.