البرز-اسدالله حیدری با بیان اینکه باید درکلانشهرها معابر مناسب سازی شود تا معلولین هنگام تردد در رنج نباشند، گفت: عدالت اجتماعی یعنی هر فردی متناسب باتوانمندیهای خود از امکانات استفاده کند که در جامعه ما وجود ندارد.

۵۰ هزار معلول در البرز شناسایی شده‌اند/ واگذاری ۱۳۰واحد مسکن به خانواده تحت پوشش بهزیستی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسد الله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم روز جهانی معلولان ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: شعار این روز توانمندسازی و حصول اطمینان از فراگیری و برابری در فرصتها است و به یقین یکی از شعارهای اساسی سازمان بهزیستی کشور است.

وی افزود: باید فرصت ها به گونه ای باشد که معلولین ما بتوانند به تمام امکانات اجتماعی دسترسی داشته و در آحاد جامعه اشتغال داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه بایستی امکانات در کلانشهرها متناسب با شرایط معلولین باشد، گفت: باید در شهر معابر مناسب سازی شود تا معلولین برای ترددها در رنج نباشند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه گفت:عدالت اجتماعی یعنی اینکه هر فردی متناسب باتوانمندیهای خود از امکانات جامعه استفاده کند ولی متاسفانه ما امروز حتی به برابری امکانات اندک نیز نرسیده ایم و راه بسیار زیادی پیش رو داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان البرز بیش از ۵۰ هزار نفر معلول شناسایی شده است، افزود: درالبرز بالای ۱۲ درصد سالمند هستند و تعداد کثیری جانباز هم داریم واین سوال است که آیا این عزیزان می توانند به امکاناتی که در جامعه وجود دارد دسترسی پیدا کنند؟

وی ادامه داد: اگر اینگونه بود ما عدالت اجتماعی را ایجاد کرده ایم  وسوال اینجاست که آیا در توزیع فرصتهای شغلی معلولین به جایگاه های مناسب خود رسیده اند؟ همه این موارد در جامعه ما به فور وجود دارد در حالی که عدالت اجتماعی در جامعه برقرار نیست.

حیدری با بیان اینکه افراد سالمند نیز نیاز به مناسبت سازی شهر دارند، گفت بهزیستی قطعا به عنوان برنامه راهبردی در پیشگیری ازآسیب های ناشی از معلولیت ها برنامه هایی را در دستور کار قرارداده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان البرز سال گذشته در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم به ۱۰۰ هزار کودک و بیش از ۴۰ هزار نفر در غربالگری شنوایی خدمات ارائه داده  شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز به واگذاری ۱۳۰واحد مسکن به خانواده بهزیستی اشاره داشت و گفت: بیش از ۷۰۰ نفر هم درنوبت قرار دارند تا به نوبت مسکن به آنها تعلق بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ٢ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که سهم معلولان از آن ۵۰ درصد می باشد، گفت: همچنین بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت حمایت قرار دادیم و امیدواریم که دو هزار و ٦٠٠ نفری که در نوبت هستند به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان معلولیت را موضوعی اجتماعی دانست و گفت: امروزه معلولیت در ایران فردی نیست  بلکه در حوزه اجتماعی قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.