یک منبع عراقی خبر داد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قصد دارند در چند ماه آتی به عراق سفر کنند.

منبع عراقی: پوتین و ترامپ در ماه‌های آتی به عراق سفر می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وبگاه خبری «الغد برس» عراق امروز چهارشنبه به نقل از «یک منبع سیاسی بلندپایه» خبر داد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در چند ماه آتی قصد دارند به عراق سفر کنند. 

این منبع گفته است که «میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق گفته که پوتین قصد دارد برای تقویت روابط بغداد و مسکو در حوزه‌های امنیت، تسلیحاتی، اقتصاد، بازرگانی، انرژی و سرمایه‌گذاری به عراق سفر کند». 

الغد برس به هویت این منبع سیاسی اشاره‌ای نکرد.

طبق گفته این منبع، «ترامپ هم قصد دارد برای سرکشی به نیروهای آمریکایی و دیدار با مسئولان عراقی و آغاز مرحله‌ای جدید در خاورمیانه به بغداد سفر کند و عراق یکی از تکیه‌گاه‌های اصلی [آغاز این مرحله] خواهد بود. 

این منبع به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد. 

دو هفته گذشته (بیستم نوامبر) میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا به دیدار عادل عبدالمهدی در بغداد رفت و دفتر نخست‌وزیری عراق در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بوگدانوف پیام رئیس جمهور و نخست‌وزیر روسیه را که در خصوص تقویت مناسبات دوجانبه بود به نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی منتقل کرد». 

در آن دیدار بوگدانوف دعوت رسمی پوتین از عادل عبدالمهدی را تسلیم نخست‌وزیر عراق کرده بود و در مقابل از پوتین نیز دعوت رسمی شد تا به عراق سفر کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.