عالی‌ترین دادگاه ایتالیا دستور داده است مجسمه ۲۰۰۰ ساله «جوان پیروز» از آمریکا به ایتالیا بازگردانده شود.

با حکم دادگاه مجسمه جوان ۲۰۰۰ ساله به ایتالیا بازمی‌گردد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، عالی‌ترین دادگاه ایتالیا دستور داده تا مجسمه برنزی ۲۰۰۰ ساله از موزه «گِتی» لس‌آنجلس آمریکا به ایتالیا بازگردانده شود. این مجسمه بیش از ۵۰ سال پیش توسط ماهیگیران ایتالیایی به آمریکا برده شد.

این مجسمه پیروزی که «جوان پیروز» نام دارد لیکن با عنوان «گِتی برونز» از آن نام برده می‌شود در موزه «جِی‌پُل» لس‌آنجلس قرار دارد. این اثر تاریخی که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد در سال ۱۹۶۴ توسط ماهیگیران ایتالیایی از طریق آب‌های آدریاتیک به آمریکا برده شده است.

پس از حدود یک دهه روند دادگاه مالکیت این مجسمه تاریخی، دادگاه ایتالیا حکمی صادر کرد که این اثر باید به ایتالیا بازگردانده شود.

«لورنزو داسیا» وکیل نماینده دولت ایتالیا در این مورد گفت: «این روند بسیار بسیار طولانی بود و امیدواریم که این اثر هرچه زودتر بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای به ایتالیا بازگردد.»

موزه گِتی همواره در مورد این اثر استدلال کرده که این مجسمه احتمالا در خارج از ایتالیا خلق شده و در آب‌های آزاد و پس از هزاران سال از ساختش، کشف شده است؛ از این رو شیئی محسوب نمی‌شود که در مالکیت کشور ایتالیا باشد و دلیلی برای بازگرداندن آن وجود ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.