رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از راه‌اندازی سامانه‌ پیامکی به شماره ۳۰۱۲۳۲۲ برای ارائه مشکلات معلولان در حوزه مناسب‌سازی خبر داد.

راه‌اندازی سامانه معبر برای رسیدگی به مشکلات معلولان در حوزه مناسب‌سازی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی در اولین گردهمایی دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی استان تهران که عصر امروز با حضور حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور و داریوش بیات‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران در تالار تلاش برگزار شد با اشاره به راه‌اندازی سامانه معبر اظهار کرد: تمام شهروندان تهرانی می‌توانند با ارسال مشکلات و موانع در حوزه مناسب‌سازی به شماره ۳۰۱۲۳۲۲ آنها را اطلاع‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: این سامانه در اختیار سازمان بهزیستی و در واقع دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی است و به پیامک‌های ارسال شده در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور ادامه داد: هم‌اکنون نهضت مناسب‌سازی در سطح کشور به راه افتاده و همه باید دست به دست هم بدهیم تا در این زمینه اقداماتی انجام شود اما متاسفانه شاهدیم بسیاری از مطالبی که گفته می‌شود در مرحله اجرا از سوی مسئولان مورد غفلت قرار می‌گیرد.

کاظمی مومن‌سرایی ضمن انتقاد از برخی از اظهارات فرمانداران و شهرداران در استان‌های مختلف گفت: متاسفانه وقتی به این افراد عنوان می‌شود که چرا مناسب‌سازی در سطح استان یا شهر اعلام نمی‌شود اعلام می‌کنند مگر چه تعداد معلول در آن استان و شهر داریم؟ این متاسفانه نشان از نبود رسالت انسانی در بین این افراد است.

وی افزود: مناسب‌سازی برای افراد ناتوان است و این افراد شامل کودکان، سالمندان و زنان باردار است و باید این موضوع جدی گرفته شود و بنده اعتقاد دارم که بسیاری از معلولان به دلیل نبود فضای مناسب جهت تردد در سطح شهر تهران گوشه‌گیر و منزوی شده‌اند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با تاکید بر امر مناسب‌سازی در سطح کشور گفت: اگر نتوانیم فضای شهری را برای این افراد فراهم کنیم با روح و روان آنها بازی کرده‌ایم و امیدواریم موضوع مناسب‌سازی که امری مهم است در دستور کاری مسئولان قرار بگیرد و در این زمینه در آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.