با شدت گرفتن اعتراض‌ها در فرانسه، اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان این کشور نیز اعلام کرده‌اند علیه سیاست های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب می‌زنند.

کامیون‌داران و کشاورزان فرانسوی به جلیقه‌زردها می‌پیوندند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اتحادیه‌های کامیون داران فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور، برای اعتصاب از یکشنبه شب فراخوان صادر کرده‌اند. آنها می‌گویند تا وقتی که صدای آنها شنیده نشود به اقدامات خود در سراسر این کشور ادامه خواهند داد.

دو اتحادیه کامیون داران فرانسه از اعضای خود خواسته‌اند در اعتراض به «کاهش نرخ اضافه‌کار» دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.

در بیانیه اتحادیه‌های CGT و FO آمده است:«این اعتصاب‌ها همانند اعتراض های جلیقه‌زردها برای دفاع از حق و حقوق واقعی ماست».

فراخوان کامیون داران فرانسه در بحبوحه اعتراض های «جلیقه‌زردها» صورت می‌گیرد. با وجود اعلام دولت فرانسه درباره تعلیق شش ماهه مالیات بر سوخت، که از آن به‌عنوان علت اصلی اعتراض ها نام برده می‌شود، جلیقه زردها اعلام کرده‌اند شنبه این هفته نیز دست به تظاهرات خواهند زد.

این دو اتحادیه همچنین اقدامات اعلامی توسط «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه برای فروکش کردن خشم جلیقه‌زردها به «خرده نان» تشبیه کردند.

ساعاتی قبل نیز «بنجامین کوشی» رهبر معترضان فرانسه موسوم به جلیقه زردها با تاکید بر ادامه اعتراض‌ها، در کنایه به برنامه‌های رئیس جمهور کشورش گفت: «مردم نان باگت (نان سنتی فرانسه) و نه خرده نان می‌خواهند».

از سوی دیگر، کشاورزان فرانسوی نیز برای اعتراض علیه سیاست‌های دولت ماکرون برای صبح چهارشنبه هفته آینده فراخوان اعتراض صادر کرده‌اند.

«کریستین لمبرت» مقام اتحادیه کشاورزی FNSEA در این‌باره گفت:« ما هفته آینده در خیابان‌ها خواهیم بود و خواستار پایان دادن به رنج کشاورزان خواهیم شد. خواسته کشاورزان فرانسوی این است که دولت در مذاکرات طاقت‌فرسا با توزیع‌کنندگان بر سر مبالغ پرداختی برای محصولاتشان، در کنار آنها باشد. رئیس جمهور نباید با فشار توزیع‌کنندگان خاص تسلیم شود».

این در حالی است که منابع رسانه‌ای در روزهای گذشته از تداوم اعتراض‌های مردمی در فرانسه و پیوستن محصلان این کشور در تظاهرات سراسری خبر دادند.

 روزنامه انگلیسی «سان» در این زمینه نوشت که حدود ۲۰۰ نوجوان فرانسوی روز دوشنبه با مسدود کردن یک جاده در شهر بوردو و پرتاب اشیاء به سوی پلیس، علیه اصلاحات آموزشی شعار سر دادند

تظاهرات‌ اعتراضی در فرانسه از  ۲۶آبان آغاز شده و رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند.

طی این اعتراضات بیش از ۴۰۰ نفر بازداشت و صدها نفر مجروح شدند. همچنین سه نفر نیز در جریان این اعتراضات به دلایلی نظیر تصادف کشته شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.