ایلام- غلامرضا محمدمرادی/ بخش بزرگ، وسیع، مرزی و صنعتی چوار از توابع شهرستان ایلام یکی از مناطق محروم کشور است و به خاطر کم توجهی مسئولان ارشد کشوری و استانی از دردهای پیدا و پنهان زیادی رنج می برد و علی رغم پیگیری ها و انتشار آلام آن ها، تا کنون برای درمان این دردهای ریز و درشت فرجی حاصل نشده است.!!

یکی از دردهای پیدا و فراگیری که روستاهای دور و نزدیک این بخش را درنوردیده و به شدت عاصی کرده است، نبود شبکه های ارتباطی و اینترنتی مناسب است و گویا اپراتورهای مختلف(همراه اول، ایرانسل، رایتل، های وب و... ) که خود را در شعارهای رنگارنگ و پرطمطراق؛ امپراتور ارتباطی قلمداد می کنند، با مردمان این روستاها قهر و بیگانه هستند و منفعت طلبی را بر امنیت خواهی ترجیح می دهند و پای در رکاب خدمتگزاری قرار نمی دهند و با بهانه های واهی از مردم که ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب اسلامی اند، فرارمی کنند.!!

مسئولان ذیربط استانی و کشوری نیک بدانند که هرکدام از خانوارهای ساکن در این روستاها، نقش یک گردان مرزبانی برای حفظ و حراست از کیان مملکت اسلامی دارند و نقش بسیار ارزشمندی در تامین و ایجاد امنیت ایفاء می کنند و شایسته نیست که در این عصر ارتباطات و تکنولوژی؛ از حداقل های ارتباطی و اینترنتی محروم و همچنان چشم انتظار باشند.!!

در روستاهای مستقر در مسیر حوزه امامزاده حاج بختیار و دهستان بولی، روستاهای زیادی از این نعمت عظیم ارتباطی بی بهره اند و متأسفانه  تا کنون هیچ مسئولی صدای مظلومیت و محرومیت مردمان شان را نشنیده است و سخت در رنج و عذاب اند.!!

سایت مخابراتی برافراشته شده در روستای امامزاده حاج بختیار که در روزهای بسیار عادی و با ناز و کرشمه ای خاص و با قربان صدقه اهالی؛ اندکی با همراه اول همراهی دارد و چند روستای همجوار را هم مورد الطاف خفیه قرار می دهد، متأسفانه با کوچکترین هوای ابرناکی، بارانی، گرد و خاک و بادی؛ آهنگ خداحافظی می نوازد و در اوج بی مهری؛ منطقه را ترک و اهالی را به خدای شان می سپارد.!!

حدود دو ماه پیش بود که گزارش مفصلی از آلام ارتباطی و اینترنتی این روستاها تهیه و منتشر شد و پای"فلاحی" معاون وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات نیز به وسط کشیده شد و وی با سفر به ایلام و تشکیل جلسات مفصل و موکد با متولیان امر و اپراتورهایِ خوش تبلیغ!! نوید رفع مشکلات در آینده نزدیک داده شد اما باز هم متاسفأنه خبر می رسد که تا کنون نتیجه علمی و عملی و امیدبخشی حاصل نشده است و فقط زمان به سرعت برق و باد می گذرد و وعدهای شان همچنان معلق است و کماکان در فضا سیر می کنند.!!

امیدواریم که" آذری جهرمی" وزیر جوان، تلاشگر و پیگیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات که خود در شبکه های اجتماعی حضوری پررنگ دارد و شعار شفاف سازی اش در تمام فضاها پیچیده است و همیشه خدمتگزاری به مردم(بویژه در مناطق محروم) را مورد تاکید قرار می دهد، رأساً و شخصاً به این مهم ورود پیدا کند و با تدبیری صریح و سریع و با اقدامی انقلابی و جهادی؛ روح امید را در روستاهای فاقد پوشش ارتباطی و اینترنتی در بخش چوار جاری سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.