خراسان شمالی- جواد ناصریان گفت: اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای وزارت کشور سخت بود.

استانداران باتمام تلاش خود از تعطیل شدن واحدهای تولیدی جلوگیری کنند
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور در تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی در بجنورد گفت:با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید ۱۴ استاتدار، ۱۲ معاون استاندار، و پنج فرماندار جا بجا شدند.
وی افزود: ممکن است این سوال به ذهن خطور کند که چرا وزارت کشور از نیروهای بازنشسته استفاده کرده است؟ اما باید گفت این وزارت خانه کمترین نیروی بازنشسته را در کشور داشته است.
ناصریان گفت: این وزارت خانه با ۲۵ هزار پرنسل که شامل ۳۱ استاندار، ۴۳۰ فرماندار، یک هزار و ۵۸ بخشدار است که کمتر از ۸۰ نفر نیروی بازنشیته را بکار گرفته بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: اعتدال گرایی، همراهی و هماهنگی با سیاست های دولت تدبیر و امیر، امانت داری و تخصص، ۴شاخص اصلی انتخاب استانداران بود.
ناصریان افزود: ارامش سیاسی پیش نیاز توسعه است و هیچ سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری نخواهد کرد مگر اینکه آرامش سیاسی در آن منطقه وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: برای ایجاد توسعه، نیاز به آرامش سیاسی بوده و یکی از راه های ایجاد این آرامش استفاده از مدیر غیرسیاسی است، بنابراین از استانداران درخواست می شود تا به این موضوع توجه ویژه داشته
باشند و تا در حد امکان از مدیران جوان و بانوان نیز استفاده کنند.
ناصریان با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود، فاصله میان مردم و مدیران است و استانداران و فرمانداران حتما نشست های دوره ای را با مردم در مناطق مختلف برگزار کنند.
این مقام مسئول افزود: استانداران تمام تلاش خود را بکار گیرند تا از تعطیل شدن واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و از ادامه فعالیت آن ها صیانت کنند
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با انتقاد از تغییرات پی در پی در استان گفت: در مدت ٦ سالی که اینجا هستم، ٤ استاندار دیده ام؛ خدا می داند عاقبت چه می شود.
وی افزود: تغییرات پی در پی خراسان شمالی گاهی آنقدر سریع می شود که نام مدیرکل ها جابه جا و اشتباه می شود.
وی خطاب به استاندار جدید گفت:  مدیریتی بارانی، خورشیدی و پدرانه داشته باشید و با عدالت و چند موتور کار  کنید تا خراسان شمالی جزو ١٠ استان برتر کشور که خواست مقام معظم رهبری است، قرار گیرد.
یعقوبی گفت: به مشاور وزیر کشور گفته ام تا پایان عمر این دولت، آقای شجاعی  استاندار خراسان شمالی باقی بماند زیرا از جابه جایی ها بسیار ضرر کرده ایم.
علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز گفت:عدم تحقق مصوبات اقای روحانی در سفر سال۹۴ بدهی بزرگ او به خراسان شمالی است.
وی ادامه داد: عدم تحقق فاز دو پتروشیمی، سرنوشت هزینه کرد ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار محور بجنورد _جنگل بدهی دولت به خراسان شمالی است.
قربانی گفت: نصیحت ناپذیری برخی مدیران و عدم توجه به نیروهای بومی که با بی تدبیری باعث حذف نیروهای بومی ما شده آسیب جدی است.
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: یکی از آفات خراسان‌شمالی عدم توجه به مدیران بومی توانمند است.
قربانی اظهار داشت: از استاندار جدید خراسان‌شمالی انتظار می‌رود انتصاب مدیران بومی را در اولویت قرار دهد چراکه بسیاری از مدیران به سبب حامی‌پروری، رزومه‌سازی و روابط ‌خویشاوندی نصب می‌شوند.
وی ادامه داد: از ظرفیت جوانان و بانوان باید استفاده بیشتری شود.
قربانی افزود: متاسفانه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استان به کشور معرفی نشده است.
محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین خطاب به مدیران استان گفت: دادگاهی که ما بین ارباب رجوع و مدیر تشکیل می دهیم، یک طرفه و حق با ارباب رجوع است.
وی افزود: مدیران درد استان را در بخش خود پیدا و آن را درمان کنند، آمار نمی خواهم،مردم مشکلات را شنیدید، باید آنها را حل کرد.
وی ادامه داد: دانایی، تخصص و تلاش بشود سرلوحه کار ما در استان است.
شجاعی گفت: قرار نیست مدیری عوض شود تعویض مدیران را که ساده ترین کار در کشور شده است، اینجا نخواهیم داشت مگر مدیری شرایط اولیه را نداشته باشد.
استاندارخراسان شمالی ادامه داد: ادبیات کار با من را بدانید و کار کنید، جز این باشد، راهی برای ماندن نیست.
شجاعی با بیان اینکه برای منافع خراسان شمالی باید همه کنار هم قرار بگیریم و تقسیم کار کنیم اظهار داشت:
خراسان شمالی تا حالا دست واحدی نداشته، مصوبات سفر از سال ٩٤ مانده است، این همه رَیَّل در کشور اففتحاخ می شود، جایگاه خراسان شمالی در این زمینه کجاست؟  
وی گفت: با این همه فرصت و ظرفیتی که خراسان شمالی دارد، عار است که پسوند محرومیت را برای آن به کار ببریم.
شجاعی ادامه داد:اگر استان پیشرفت نکند، ما نتوانسته ایم کار کنیم، تقصیر ما بوده؛ گردن خارج از استان نیندازیم.
در پایان این جلسه از زحمات محمدرضا خباز استاندار پیشین تقدیر و محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.