رپرست استانداری خراسان رضوی گفت:بخش زیادی از مشکلات امروز ما در کشور تاریخی و برجای مانده از گذشته است.

نباید همه اقدامات انجام شده را تخطئه کرد/مخاطب مشکلات امروز نه فقط دولت بلکه همه بخش ها است

 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در پنجاه نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: بخشی از این مسائل مربوط به دوره‌های گذشته است، اما آنچه اهمیت دارد آنکه چه باید انجام دهیم.

وی تصریح کرد:در همین استان که جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور است و بیش از ۷۴ درصد وسعت آن در شرایط خشک و ۲۴ درصد دیگر آن نیمه خشک قرار دارد و بالاتر از ۱۶ سال خشکسالی مداوم را پشت سر گذاشته و بحران مخازن آب زیرزمینی دارد، برای مدیریت این شرایط؛ خدمات و اقدامات گسترده و اثر گذاری صورت گرفته است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: فقط طی چند سال اخیر ۵۹ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام شده، افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و کاهش کشت محصولات آب بر و ارتقا راندمان آبیاری از جمله این اقدامات برای مدیریت این شرایط بوده است.

میرزایی افزود: در این میان هر چند برنامه توسعه‌ای به صورت کامل و متوازن در استان اجرا نشده است، اما با همین مقدورات و نیز تنگناهای مالی اقدامات زیرساختی خوبی در حوزه کشاورزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این میان نداشتن نقشه راه بلندمدت و حرکت بر مبنای آن یکی از نقاط ضعف است، اما نمی‌تواند تمام اقدامات صورت گرفته را تخطئه کرد.
 
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: به طور متوسط سالانه ۱.۱ میلیارد متر مکعب حجم اضافه برداشت از مخازن آب زیرزمینی استان است که با تلاش‌های صورت گرفته طی این چند ساله فقط در سال گذشته ۳۵۰ میلیون متر مکعب کمتر از مخازن آبی استان برداشت شد.

میرزایی با بیان اینکه دولت دغدغه حل مسائل و مشکلات مردم را دارند و همه همت و توان خود را بویژه در استان برای این منظور به کار گرفته است، افزود: اما فقط دولت مخاطب این حوزه و نقادی‌ها نیست و نمی‌توان فقط از دولت انتظار داشت؛ بلکه باید همه بخش ها، قوا، نهادها و دستگاه‌ها در این زمینه کار کنند.

وی تصریح کرد: اگر همه کنار هم قرار نگیریم و با هم برای حل مسائل جامعه و خدمت مناسب به مردم حرکت نکنیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
 
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: این همدلی و همراهی ضرورت اساسی همه زمان‌ها و نسخه اصلی برای کشور است، اما امروز در شرایط تحریمی اولویتی اساسی‌تر است.

 میرزایی از اعضای کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی خواست:به این استان با توجه به شرایط و موقعیت و حساسیت‌های آن توجه بیشتری داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: انتظار در حوزه آبیاری تحت فشار و نیز توسعه کشت گلخانه‌ای با در نظر گرفتن منابع ویژه نسبت به توسعه و حمایت از این حوزه کمک شود.
 
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی همه مسئولان و بخش‌های خصوصی و دولتی همت خود را برای مدیریت این شرایط و پیشبرد امور به کار بسته اند و مصداقی نداریم که منابع و پول‌هایی که باید به بخش کشاورزی اختصاص می‌یافته به سایر حوزه‌ها رفته باشد که اگر اینگونه باشد قابل قبول نیست.

  میرزایی با بیان اینکه برای ارتقا بهره وری بخش کشاورزی اقدامات زیادی شده افزود: با آنکه اقدامات صورت نگرفته هم کم نیست، اما نباید اقدامات انجام شده را به دلیل برخی مسائل و مشکلات موجود نادیده گرفت.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.