خطیب نماز جمعه تهران گفت: دولت در افزایش حقوق‌ها با عدل و انصاف برخورد کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی: دولت در افزایش حقوق‌ها با عدل و انصاف برخورد کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت‌الله موحدی کرمانی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با بیان اینکه خداوند اراده فرموده تا مستضعفان را بر جهان حاکم کند، گفت: وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، حکومت عدل جهانی را حاکم می‌کند و این موضوع بر اساس همین سنت الهی است.

وی ادامه داد: خداوند در مقاطعی حکومت الهی را در جهان شکل داد و حکومت انبیایی مانند حضرت موسی، حضرت یوسف و پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) نمونه‌هایی از آن هستند. البته این اراده خداوند شرطی هم دارد که آن به میدان آمدن مستضعفان و ایستادگی در مقابل مستکبران است.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: خداوند تا زمانی مستضعفان را یاری می‌کند که آنها طرفدار حق بوده و به آن عمل کنند. مستضعفان اگر می‌خواهند نجات پیدا کنند باید پاک و متدین باشند و هر جا فرمان دفاع داده شد، حرکت کنند.

وی دلیل پیروزی ملت ایران برابر رژیم پهلوی را در میدان بودن، در دفاع از حق از سوی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: سراسر ملت ایران در مقابل رژیم پهلوی به میدان آمدند و پس از نابودی رژیم پهلوی امروز در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: ائمه ما مامور بودند حق را در جامعه برپا کنند اما مردم آنها را همراهی نکردند؛ لذا ذلیل دست حجاج‌ها و یزیدها شدند اما خداوند اراده کرده تا حضرت مهدی (عج) را به عنوان ذخیره الهی برای نجات مستضعفان و محرومان از دست ظالمان نگاه دارد. زمانی که ایشان ظهور کند، ریشه‌های ظلم خشکیده و طاغوت‌ها نابود می‌شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: وقتی مردم از ظلم منزجر شوند، تشنه عدل می‌شوند و مردم جهان باید با حضرت مهدی همراهی کنند تا ریشه‌های ظلم قطع شود.

وی با اشاره به دوران غیبت امام زمان (عج) عنوان کرد: در این دوران اگر حکومت اسلامی تشکیل نشود هر فقیه مجتهد عادلی نایب امام زمان است اما اگر حکومت اسلامی تشکیل شود، حاکم آن خود امام زمان است. زمانی که ایشان غایب باشند اراده فرمودند تا یک نفر به عنوان نماینده ایشان انتخاب شود. در دوران ما رهبر انقلاب نایب به حق امام زمان است. امام زمان حکومت را بر محور اسلام اداره می‌کند و ولی فقیه هم چنین است. سران سه قوه باید مطیع رهبری باشند و برنامه‌هایشان را زیر نظر ایشان تنظیم کنند، ضمن آنکه تبیین سیاست‌های کلی نظام برعهده نایب امام زمان (عج) است.

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به وقایع ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت تعدادی از دانشجویان در آن روز گفت: در تاریخ معاصر ایران کمتر ظلمی را سراغ داریم که مستقیم یا غیرمستقیم به آمریکا مربوط نباشد. رژیمی که با کشتار مردم بومی آمریکا شکل گرفته و جنایاتی مانند بمباران اتمی ژاپن را در کارنامه خود دارد و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر می‌داند. آمریکا از بدو پیروزی انقلاب از هیچ اقدامی علیه ایران کوتاهی نکرد اما آنچه مهم است آن است که آمریکایی‌ها رکورددار شکست در برابر ملت ایران هستند. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند آمریکا مسیر زوال و افول را طی می‌کند.

دانشگاهیان ما پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: امروز دانشگاهیان ما پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند و این جزو لاینفک جنبش دانشجویی است.

وی در بخش بعدی مسئله یمن را آزمونی برای جامعه بشری که مدعی دفاع از حقوق بشر است، دانست و گفت: کشتار مردم یمن به دست رژیم آل سعود و با حمایت‌های آمریکا و اسرائیل چیزی جز فریب و دروغ برای کسانی که مدعی حقوق بشر هستند نیست. امروز تخریب تمامی زیرساخت‌های اقتصادی و نابودی مراکز بهداشتی و درمانی و کشتار مردم بیگناه یمن پاسخ مدعیان دروغگوی غربی به مطالبات به حق مردم یمن است.هواپیماهای آمریکایی هر روز مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند و چند میلیون انسان به خاطر گرسنگی در یمن در معرض مرگ قرار دارند.

**یمن  آزمونی برای جامعه بشری مدعی دفاع از حقوق بشر است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال موشک از ایران به یمن گفت: این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که آمریکایی‌ها آنچنان ملت یمن را محاصره کردند که حتی امکان ارسال کمک‌های اولیه به آنها فراهم نیست. پس چطور می‌شود به آنها موشک داد؟ مردم یمن همچنان ایستادند و از مطالبات به حق خود دفاع می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا نقش فعال‌تری در مجامع بین‌المللی در حمایت از مردم یمن ایفا کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما و جامعه هنری ما نیز باید با تلاش بیشتری صدای مردم یمن را به دنیا برسانند و امروز تنها راه حل بحران یمن مذاکرات یمنی - یمنی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، وی را بهترین درس ایستادگی برای نمایندگان مجلس دانست و تاکید کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم. دشمن تمام تلاش خود را معطوف آن کرده تا اقتصاد ما را فلج کند. لذا همه مسئولان باید با اتخاذ تدابیر مناسب و همدلی این توطئه دشمن را خنثی کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: تمام تلاش مسئولان باید حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و تولید باشد. توجه به افزایش صادرات جهت‌گیری اصلی بودجه سال ۹۸ باشد.

وی رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم را یکی از ضرورت‌های تدوین بودجه سال ۹۸ دانست و عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های کشور باید نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند و ریخت و پاش‌ها و ماموریت‌های غیرضرور خارج از کشور را کنار بگذارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث ۲۰ درصدی حقوق کارمندان عنوان کرد: دولت باید در این موضوع بر محور عدل و انصاف عمل کند. اینگونه نباشد که یک نفر چند میلیون افزایش حقوق داشته باشد و یک نفر تنها چندصدهزار تومان افزایش داشته باشد. دولت باید در این امر تدبیری عاقلانه اتخاذ کند و افزایش حقوق کارمندان و کارگران ضعیف را در اولویت قرار دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا از تصویب پروژه‌های جدید در حوزه عمرانی خودداری کرده و تخصیص‌های بودجه را بر اساس ضرورت به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهد.

وی افزود: نمایندگان می‌بایست در تصویب بودجه نگاه ملی و رضایت مردم را وجه همت خود قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تقدیر از تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز گفت: زمانی که قیمت ارز رو به افزایش بود همه چیز گران شد اما امروز که قیمت ارز کاهش یافته چرا اجناس ارزان نمی‌شوند؟ امروز طبقه مستضعف از اداره زندگی خود ناتوان است؛ لذا دولت باید بازار آشفته قیمت کالاها را هم مدیریت کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.