ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با اشاره به حادثه تروریستی چابهار تاکید کردند اقدامات تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند، همچنین با تبریک روز دانشجو بصیر بودن و بصیرت‌افزایی را ویژگی‌های بارز دانشجویان دانستند.

اقدامات تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند/ بصیر بودن و بصیرت‌افزایی از ویژگی‌های بارز دانشجو است
به‌گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با اشاره به حادثه تروریستی چابهار تاکید کردند اقدامات تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند، همچنین با تبریک روز دانشجو بصیر بودن و بصیرت‌افزایی را  ویژگی‌های بارز دانشجویان دانستند.

اقدامات تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

امام‌جمعه موقت کاشمر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با محکوم کردن حرکت تروریستی در چابهار که منجر به‌شهادت رسیدن دو نفر از عوامل نیروی انتظامی و زخمی شدن تعدادی از عوامل و شهروندان در این شهر شد، گفت: این‌گونه اقدامات تروریستی هیچ خللی در اراده ملت ایران در راه شهادت، دین و ولایت ایجاد نمی‌کند.

حجت‌الاسلام علی احدی با تبریک روز دانشجو و آرزوی توفیق برای تمامی جوانان کشور، به‌نامگذاری 16 آذر به‌نام این روز اشاره کرد و اظهار کرد: در سال 1332 و زمانی که دانشجویان دانشگاه تهران به حضور نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعتراض کردند که نیروهای امنیتی با شلیک تیر سه دانشجو را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی ایران در واقع سه محور مهم را برای ضربه‌زدن به‌نظام در دستور کار قرار دادند، یادآور شد: ایران هراسی، حمایت از تروریست و محدود کردن توان دفاعی سه محور مهم و اساسی است که دشمن تلاش می‌کند از این طریق به‌نظام اسلامی ایران ضربه وارد کند، اما خوشبختانه تاریخ پرفرازونشیب ایران اسلامی ثابت کرده که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با توکل بر خدا و حرکت در مسیر حق در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان مقاومت کرده و به‌نتایج و دستاوردهای خوبی نیز دست‌یافته است.

امام‌جمعه موقت کاشمر با اشاره به‌اینکه هفته قبل جرج بوش پدر با فوتش، آرزوی نابودی نظام و ملت ایران و جبهه مقاومت را با خودش به‌گور برد، خاطرنشان کرد: به‌فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب که این‌چنین آرزوهایی برای ملت و نظام ایران دارند، استخوان‌هایشان تبدیل به‌خاک خواهد شد و همچنان به‌سرفرازی، عزت و اقتدار این ملت افزوده خواهد شد.

احدی خطاب به همه دشمنان تأکید کرد: تا زمانی که ملت ایران ایمان، دین، شرف، غیرت، تمدن، عزت، وحدت، فرهنگ و ولایت‌فقیه دارد قطعاً در راه رسیدن به‌اهداف پلیدتان ناکام خواهید ماند و راه به‌جایی نخواهید برد.

وی به‌بروز اختلاف و تنش بین اعضای شورای شهر کاشمر که در هفته‌های قبل به‌آن پرداخته بود اشاره کرد و بیان کرد: به‌دنبال طرح موضوع در خطبه‌های نماز جمعه و با توجه به‌اینکه نگاه نماز جمعه سیاسی نیست و به‌همه گرایش‌های درون نظام احترام می‌گذاریم، جلسه‌ای با دو گروه در شورای شهر برگزار و مواردی نیز در مطرح شد.

امام‌جمعه موقت کاشمر بابیان اینکه در جلسه دیگر با حضور مسؤولان شهرستان و اعضای شورای شهر و شهردار کاشمر که ساعت‌ها به‌طول انجامید، مواردی مطرح شد، گفت: امیدواریم نتیجه این جلسات منجر به‌رفع تنش‌ها و اختلاف‌ها و فراهم شدن زمینه برای خدمت به‌شهروندان شود.

احدی با اشاره به‌برگزاری هفتمین اجلاس سراسر نماز و طرح خواسته رئیس ستاد اقامه نماز کشور از رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص یک ساعت در سال از جلسات هیأت وزیران برای بررسی وضعیت اقامه نماز در ادارات و نهادها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب و به‌برکت خون شهدا وضعیت احیای نماز در سطوح مختلف کشور ارتقا یافته است، به‌طوری‌که علاوه بر اقامه نماز جماعت در سطح مدارس و ادارات، شاهد اقامه نماز در سه وعده در برخی از  مساجد نیز هستیم.

ایران برای تولید سلاح‌های دفاعی از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت 

امام‌جمعه گناباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناباد گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ایران برای تولید سلاح‌های دفاعی از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش در محکویت ایران به‌بهانه آزمایش موشکی ناموفق بودند و رسوایی تازه‌ای برای آنها به‌بار آمد.

وی ادامه داد: اروپا نیز در این حرکت با آمریکا همکاری کرد اروپایی که بعد از گذشت هفت ماه از خارج شدن آمریکا از برجام هیچ اقدام عملی برای سود بردن ایران از این معاهده انجام نداده است.

امام‌جمعه گناباد اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به‌اروپایی‌ها هم نمی‌شود اعتماد کرد. 

صادقی نسب در خصوص روز دانشجو بیان کرد: در بعد از انقلاب رسالت بسیار مهمی بر دوش دانشجویان گذاشته شده است، دانشجویان با فراگیری علم و دانش می‌توانند به‌تحقق تمدن اسلامی کمک کنند.

وی در خصوص اجلاس سراسری نماز نیز گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند توجه به‌امر نماز بهترین تضمین برای تقویت سلامت اخلاقی جامعه است. 

اشعث‌هایی هستند که نق می‌زنند و بیکاری و گرانی را رقم می‌زنند 

امام‌جمعه تایباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در محل مسجد جامع امام صادق(ع) با انتقاد از گرانی‌های موجود در بازار و به‌ویژه مایحتاج مردم و اقشار آسیب‌پذیر گفت: اشعث‌های زیادی هستند که نق می‌زنند و مرتب به‌بیکاری، گرانی و بی‌بندوباری را رقم می‌زنند و هدفشان تسلیم کردن کشور به آمریکاست.

حجت‌الاسلام حسین ملکی افزود: همه مردم در برهه کنونی، خداوند متعال را برای وجود عمارها شکرگزار هستند چرا که این افراد در کنار و پشت سر رهبری معظم انقلاب هستند و نمی‌گذارند تا مالک‌ها از کنار خیمه اسرائیل و آمریکا برگردند و اعتقاد دارند که کوچه ایمان و تقوی بن‌بست ندارد و این کوچه نقشه‌های آمریکای جهانخوار را ناکام می‌گذارد و نقش بر آب می‌کنند. 

وی عنوان کرد: عده‌ای از خدا بی‌خبر نارضایتی‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند و به‌دنبال دور کردن مردم عزیز از انقلاب، شهدا و رهبری هستند.

‌امام‌جمعه تایباد ادامه داد: باید از مسؤولان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرسید علت این همه گرانی لجام گسیخته چیست، باید همه دست به‌دست هم دهند و جلوی این گرانی‌ها را بگیرند، چرا که عده‌ای به‌دنبال دادن ایران اسلامی به‌مستکبرین هستند، این‌گونه افراد کور خواندند چون بسیجیان و ولایت‌مداران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران پشت انقلاب و ولایت هستند.

ملکی با بیان توطئه‌های استکبار جهانی برعلیه جهان اسلام و منطقه خاورمیانه و نظام اسلامی اظهار کرد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود با پرورش و خلق گروه‌های تکفیری به‌دنبال قتل و غارت و ایجاد ناامنی در بین کشورهای اسلامی هستند و با کمال بی‌شرمی دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی با بیان توطئه‌های مستکبرین و به‌ویژه آمریکای جهانخوار بر علیه امت اسلامی گفت: تمام جنایت‌هایی که در دنیا و به‌ویژه کشورهای اسلامی انجام می‌شود، ریشه آن در بین کشورهای استکباری و مدعیان دروغین حقوق بشر است و یکی از اهداف مهم آمریکا غارت اقتصادی کشورهای جهان و به‌ویژه مسلمانان است.

‌امام‌جمعه تایباد عنوان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات کنونی باید همه دست به‌دست هم دهند تا مشکلات مردم حل شود.

حضور مسؤولان داورزن در نماز جمعه پررنگ‌تر شود

امام‌جمعه موقت داورزن ظهر امروز در خطبه نمازجمعه داورزن که در محل مصلی‌ موقت این شهرستان برگزار شد، گفت: مراقب باشیم نماز جمعه کم‌رنگ نشود و مسؤولان در نماز جمعه پررنگ‌تر دیده‌ شوند و حضورشان بیشتر شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی معلمی‌فر افزود: رسیدن به‌درجات عالی بر محور تربیت دینی است که باید تلاش کنیم در محور تربیت اسلامی قرار گیریم.

وی ادامه داد:دشمن همیشه مراکز قدرت را هدف قرار می‌دهد و مسجد و نماز جمعه یک قرارگاه قدرت برای مسلمانان است که باید قدر بدانیم.

امام‌جمعه موقت داورزن با اشاره به‌حدیثی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: محتکر و آشوب‌گران اقتصادی که چه بر سر این جامعه نیاوردند، شراب‌خوار و دلالان فساد و فحشا سه طایفه از امت من هستند که آتش جهنم برای آنان است.

بصیر بودن و بصیرت‌افزایی از ویژگی‌های بارز و لازم دانشجو است

امام‌جمعه تربت حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تربت حیدریه، گفت: امروز شانزده آذرماه، روز دانشجو نامگذاری شده و شایسته است که نسبت به‌مقام ارزشمند و مقدس دانشجویی، تجلیل و تکریم شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: بنده تعمد دارم که کار دانشجویی را مقدس بنامم، زیرا آموزه‌های دینی ما برای آموختن علم قداست قائل است، گرامیداشت روز دانشجو نیز به‌خاطر احترام مقام دانش است. 

وی با تاکید بر لزوم اطلاع دانشجو از هدف علم‌آموزی و حرکت در این مسیر، اظهار کرد: دانشجو یک نقش اجتماعی دارد، چشم دیگران است، بصیرت دارد و بصیرت می‌افزاید، روز شانزده آذر به‌این جهت روز دانشجوست که عده‌ای از دانشجویان جان فدا کردند که کشور پیش برود.

امام‌جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه باید دانشجویان بصیر تشویق شوند، اضافه کرد: کار علمی و دانش‌افزایی اگر با نگاه عمیق باشد، بصیرت خواهد شد.

عصمتی به‌آسیب‌های تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: دور شدن از آرمان‌های انقلاب، یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به‌دانشجو و جنبش دانشجویی و به‌تبع آن به‌جامعه آسیب جدی می‌رساند.
 
وی گرفتار شدن در دام احزاب سیاسی را از دیگر آسیب‌های جنبش دانشجویی دانست و بیان کرد: داتشجویان باید به‌صورت فراجناحی و با بصیرت کافی حافظ نظام و انقلاب باشند و گرفتار شدن در دام احزاب سیاسی مختلف آنها را از این رسالت دور می‌کند.

امام‌جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه حرکت دانشجویی ضدسلطه و استکبار، ضد استبداد و طالب استقلال کشور است و خاطرنشان کرد: مخالفت حرکت دانشجویی با استبداد یک نکته دینی محسوب می‌شود، زیرا اسلام هم با استبداد مخالف است.

عصمتی تاکید کرد: امروز اگرچه در کشور ما شکل و ساختار استبدادی از بین رفته است، اما امکان دارد روحیه استبدادی وجود داشته باشد و دانشجویان باید مراقب این موضوع باشند.

حرکت‌های دانشجویی بر مبنای بصیرت تاثیرگذار و ماندگار است

امام‌جمعه کدکن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کدکن گفت: امروز شانزده آذرماه، روز دانشجو نامگذاری شده و شایسته است که نسبت به‌مقام ارزشمند و مقدس دانشجویی، تجلیل و تکریم شود.

حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی افزود: جامعه مخارجی را تحمل می‌کند که یک نفر به‌دنبال دانش رفته و دانشجو شود، این هزینه‌ها برای آن است که دانشجو فردا با علمش به‌داد جامعه برسد، دانشجویی که درس نمی‌خواند و به‌دنبال علم نیست حق ندارد در دانشگاه بماند.

وی عنوان کرد: به‌مناسبت روز دانشجو جلسات متعددی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که باید در این جلسات همان روحیه ضداستکباری و بصیرت‌گونه دانشجو نمایان باش، وقتی مطالبات از طرف دانشجویان از حاکمیت انجام می‌پذیرد این مطالبات به‌بدنه جامعه هم سرازیر می‌شود، بنابراین باید تلاش شود تحلیل صحیحی از مسائل روز جامعه در اختیار دانشجویان باشد و این به‌تلاش دانشجویان بستگی دارد تا قضایا را درست بفهمند و تحلیل و مطالبه کنند. 

 امام‌جمعه کدکن بیان کرد: گاهی مطالباتی از قبیل کنسرت، ورود زنان به ورزشگاه، رفع حصر سران فتنه و آزادی‌هایی که مخالف نص صریح آیات قرآن است در جامعه مطرح می‌شود در حالی که مطالبات اصلی مردم مشکلات اقتصادی، گرانی‌های افسار گسیخته، کاهش ارزش پول ملی، بیکاری، رکود، مبارزه با مفسدان اقتصادی و عدم نظارت بر قیمت‌ها است.

بوژمهرانی با اشاره به‌حادثه تروریستی چابهار گفت: متاسفانه دشمن مشغول کار است و از هر فرصتی برای ضربه‌زدن سوء‌استفاده می‌کند، در خبرها منتشر شد که بندر چابهار از شمول تحریم‌های آمریکا استثناء شده است از طرفی سرمایه‌گزاران خارجی و عمدتا هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری اقدام کردند دشمن از عوامل گول خورده خود بهره گرفت و جنایت تروریستی چابهار رقم خورد، متاسفانه جمعی از هم وطنانمان مجروح و به‌شهادت رسیدند، این حادثه به‌شدت محکوم است و تجربه نشان داده  این گونه جنایات بی‌پاسخ نمی‌ماند.

ماهیت جنبش دانشجویی ضدسلطه اجانب است 

 امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، گفت: این روز یادآور قیام دانشجویان متدین و متعهد است که فضای ضدآمریکایی و استکباری در کشور ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: امروز یکی از آفاتی که جنبش‌های دانشجویی را تهدید می‌کنند رسانه‌های فرهنگی غربی است که تلاش دارند واقعه 16 آذر و کلیت جریان‌های دانشجویی آرمان و مطالبات آنها را به‌نفع جریان غرب‌گرا و آمریکایی مصادره کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان توجه داشتنه باشند در دام سیاست بازانی که با آهنگ آمریکایی می‌رقصند نیافتند و با بصیرت‌افزایی، افزایش بینش سیاسی و قدرت تحلیل درست توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: برخی  جریان‌های سیاسی پیشرفت و توسعه کشور و رفع مشکلات اقتصادی را در گرو همدلی و همراهی آمریکا می‌دانند که خیانت به‌انقلاب آرمان‌ها امام(ره) و رهبری  و خون شهدا است.

مقیسه تصریح کرد: دانشجویان در انتقاد به‌جریان سیاسی یا افراد مخالف منطق، احترام و ادب را رعایت کنند چون مکتب اهل بیت(ع) اجازه اهانت به‌شخصیت‌ها را نمی‌دهد.

وی با اشاره به‌سال حمایت از کالای ایرانی  یادآور شد: نهادهای دولتی استفاده از کالاهای غیرایرانی را کاهش دهند و دولت شرایط  افزایش سهم صادرات کالاهای داخلی یه کشورهای همسایه و منطقه را تسهیل کند.

مسؤولان در نظام اسلامی باید ساده‌زیست باشند

امام‌جمعه گلبهار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  گلبهار گفت: یکی از نشانه‌های انسان مومن، پاک زندگی کردن و پاک از دنیا رفتن است، مومنان باید برای پاک زندگی کردن و پاک از دنیا رفتن خود تلاش کنند چون این سفارش قرآن است.

حجت‌الاسلام محمد مروج با اشاره به‌آیات و روایات ادامه داد: مومن باید ضمن کمک به‌دیگران حقوق مردم را نیز رعایت کند، چون رعایت حقوق و کمک به‌بندگان خدا کمک به‌دین خداو ند است.

وی با اشاره به‌سخنان رهبری در خصوص ساده‌زیستی مسؤولان تاکید کرد: مسؤولان باید ساده زندگی کنند و اگر می‌خواهید ساده‌زیست باشید باید با نفس خود مبارزه کنید.

امام‌جمعه گلبهار با بیان اینکه امروز برخی از نفوذی‌ها در دولت بر سر کار هستند و این مردم و رهبری را رنج می‌دهد، ادامه داد: همین نفوذی‌ها در درون دولت در خط آمریکا بازی می‌کنند و باید خود مسؤولان دست این افراد ناباب را از بیت‌المال  کوتاه کنند.

مروج به‌نقش دستگاه‌های نظارتی در ادارات اشاره کرد و گفت: باید این دستگاه‌ها بر این جریان نظارت داشته باشند و اجازه ندهند افراد نفوذی با کار خود ضربه به‌کشور وارد کند.

وی با اشاره به‌حادثه تروریستی اخیر افزود: دشمن نمی‌تواند با این حرکت‌های کور راه به‌جایی ببرد و ما باید قدردان جان‌فشانی شهدا امنیت باشیم. 

برای داشتن کشوری پیشرفته نیاز به‌دانشجویان با بصیرت داریم

امام‌جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوشاب با بیان اینکه دشمن با نفوذ به‌دنبال القای عدم مفید بودن کسب علم و دانش در بین دانش‌آموزان و دانشجویان است، گفت: جامعه برای پیشرفت علمی نیاز به‌معلمانی با دانش علمی بالاست.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی با اشاره به‌مشکلات اقتصادی و مالی معلمان، افزود: از حساس‌ترین نقاط در کشور آموزش‌وپرورش است و دولت باید به‌دنبال رفع مشکلات این قشر زحمتکش باشد تا برای رفع مشکلات مالی معلمان از کسب علم و دانش و آموزش به‌دانش‌آموزان باز نمانند.

وی تصریح کرد: دانشجو باید دارای تحلیل سیاسی، دشمن‌شناس و آماده برای خدمت در جامعه باشند و با تبیین برای مردم با نفوذ دشمن مقابله کند و مراقب باشند تا دشمن از آنان به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به‌اهداف خودش استفاده نکند.

امام‌جمعه خوشاب با اشاره به‌آفت‌هایی که جامعه دانشجویی را تهدید می‌کند، ادامه داد: دوری از آرمان‌های انقلاب و افتادن در دام اهداف سیاسی از آسیب‌هایی است که جامعه دانشجویی را تهدید می‌کند.

دهقانی همچنین با محکومیت حادثه تروریستی چابهار، یادآور شد: ایادی استکبار به‌دنبال امنیت منطقه نیستند و با ایجاد اختلاف و تفرقه و ایجاد جنگ و برادرکشی در منطقه به‌دنبال فروش سلاح و تامین منافع خودشان هستند.

شجاعت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مدرس بود

امام‌جمعه ششتمد ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه ششتمد که در محل مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزار شد، از شهید مدرس به‌عنوان استوره صبر و مقاومت ایثار  شجاعت و اخلاص یاد کرد و گفت: اگرچه شهید مدرس در مجلس  دوم مشروطه همفکر و همراه چندانی نداشت و در اقلیت محض بود اما ویژگی‌های فردی خاص این شهید والا مقام و مجموعه فعالیت‌های برجسته وی به‌نحوی بود که در تاریخ ماندگار شد.

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ افزود: امروز دشمن با رسانه‌های متعدد و متنوعی که در اختیار دارد سعی در مرغوب کردن افراد دارد و علیه آنها فضاسازی و جنجال می‌کند و متاسفانه عده‌ای در داخل کشور از سر ناآگاهی و حتی برخی هم آگاهانه و همراه با دشمن به‌افراد انقلابی و شجاع برچسب می‌زنند و علیه آنها جوسازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس نه مرعوب بود و نه مجذوب، تصریح کرد: نماینده مومن، عزت و ذلت را از آن خدا می‌داند و هجمه و جنجال دشمن روی او تاثیر نمی‌گذارد.

امام‌جمعه ششتمد تاکید کرد: نماینده‌ای که به‌خدا ایمان داشته باشد نه مرعوب و نه تطمیع می‌شود.

تسلیخ با بیان اینکه جایگاه نمایندگی مجلس حساس و زمینه برای تطمیع آن فراوان است، گفت: نماینده طراز اول انقلاب اسلامی در نطق ورای خود، مصالح و منافع مردم و کشورش رادر نظر می‌گیرد و آن را فدای منافع شخصی و جناحی خود نمی‌کند.

امام جمعه بردسکن خواستار برکناری رئیس دانشگاه پیام‌نور این شهرستان شد

امام‌جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن، با اشاره به روز 16 آذر روز دانشجو و گرامیداشت روز دانشجو، گفت: نماینده شهرستان، فرمانداری و دیگر مدیران استانی در انتصاب نیرویی جوان و پرکار و از طرفی دلسوز برای امور دانشگاه پیام نور بردسکن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی با تقدیر از زحمات مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن و برنامه‌های این دانشگاه به‌مناسبت روز دانشجو، افزود: بردسکن در مسیری قرار دارد که اکثر شهرستان‌های استان و کشور از محورهای منتهی به‌بردسکن، می‌توانند تردد کنند، بنابراین در صورت فعال بودن روسای دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه پیام نور، جذب دانشجو ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور بردسکن در چندین سال گذشته مجوز آن اخذ شده بود و تا کنون دانشجویان زیادی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، اما امروز به‌خاطر عدم مدیریت لازم در این دانشگاه، به‌یک مکان ضعیف تبدیل شده است که ضرورت دارد، مدیران استانی و شهرستانی در تغییر مدیریت دانشگاه اقدام کنند.

امام‌جمعه بردسکن ضرورت استکبارستیزی را از محورهای مطالبه‌گری دانشجو نام برد و اظهار کرد: جنبش دانشجویی باید نقش‌آفرین باشد و بر عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی همچنان که استوار است، بیشتر در این مسیر حرکت کنند.

امینی بیان کرد: رسالت جنبش دانشجویی امر خطیری است که باید این جنبش  نقش‌آفرینی در گفتمان  و فراگیری انقلابی‌گری را سرلوحه کار و مرام خود بدانند.

وی افزایش بصیرت و سطح سیاسی جنبش دانشجویی را یادآور شد و گفت: دانشجویان باید نسبت به‌افزایش سطح سیاسی خود بکوشند و در جهت انقلابی‌گری، تحلیل سیاسی و موضع‌گیری به‌موقع را از دیگر مطالبات خود بدانند.

امام‌جمعه بردسکن با اشاره به رسالت‌های سنگین جنبش دانشجویی و مطالبه عدالت‌گری عنوان کرد: امروز اکثر دولت‌ها خود را مدیون این قشر می‌دانند، زیرا دانشجو همیشه پیش‌قراول حرکت‌های نوین بوده است.

امینی از دانشجویان خواست در مسیر حرکت خود هم مواظب موریانه‌های که قصد دارند ورود به‌بدنه جنبش دانشجویی را دارند، باشند و خدای ناکرده دستآویز برخی قرار نگیرند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.