«زلمان خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان روز جمعه در مسکو با مقام‌های روس از قبیل نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور افغانستان و معاون وزیر خارجه روسیه گفت‌وگو کرد.

"زلمای خلیل زاد" در مسکو با مقام‌های روس درباره افغانستان رایزنی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بعد از سفر هفته گذشته به کابل و اسلام آباد، روز گذشته در مسکو با مقام‌های روس درباره وضعیت جاری در افغانستان و گفت‌وگوها بین دولت این کشور و طالبان رایزنی کرده است.

بنا بر گزارش شبکه «طلوع نیوز»، این مقام آمریکایی در مسکو با «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین «زامیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان دیدارهای جداگانه‌ای ترتیب داده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، طی دیدارهای مقام‌های ای کشور و «زلمای خلیل زاد» درباره وضعیت جاری در افغانستان و چشم اندازها برای تعامل مسکو و واشنگتن برای بهبود شرایط به منظور مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و طالبان رایزنی شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هفته گذشته در کابل با مقام‌های افغانستان دیدار کرد و همچنین در سفر به اسلام آباد هم با مقام‌های پاکستان رایزنی کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر سفر و درباره اوضاع افغانستان رایزنی می‌کند.

 سفر دوره‌ای این مقام آمریکایی در حالی شروع شده که پیشتر در خبرها آمده بود او با نمایندگان طالبان در دفتر این گروه در دوحه قطر دیدار کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.