فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس دانشگاه عظیمی است و آنچه جبهه‌های آن زمان داشت، از نظر ابعاد نظامی و نیروی انسانی شاخص بود. این دانشگاه بزرگ امروز باید مورد استفاده قرار گیرد و از فتوحات، ناکامی‌ها و حوادث آن دوران باید در همه عرصه‌ها استفاده کرد.

باید از دانشگاه دفاع مقدس در همه عرصه‌های امروز استفاده کرد

به گزارش قدس آنلاین، سردارمحمد کاظم تقوی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جمع افرادی هستیم که اکثریت این بزرگواران در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند؛ از طرفی خراسان بزرگ با تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید و با حضور در عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس همواره خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس دانشگاه عظیمی است و آنچه جبهه های آن زمان داشت از نظر ابعاد نظامی و نیروی انسانی شاخص بود. این دانشگاه بزرگ امروز باید مورد استفاده قرار گیرد و از فتوحات، ناکامی ها و حوادث آن دوران باید در همه عرصه ها استفاده کرد.

تقوی افزود: خراسان رضوی در عرصه دفاع مقدس سربلندی از خود به جای گذاشته و می طلبد برای حفظ آثار دفاع مقدس در استان تلاش مضاعف شود چرا که شأن استان بلند است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون اتفاقات خوبی به همت مسئولان و فعالان حوزه دفاع مقدس در استان افتاده اما هنوز ماحصل کار به نتیجه نرسیده است و امید است با توجه به اینکه مشهد به دلیل موقعیت مذهبی و وجود بارگاه منور رضوی که پذیرای زائران بسیاری در طول سال است، بتواند شرایطی فراهم کند که زائران علاوه بر کسب فیض از محضر امام رضا(ع) در باغ موزه دفاع مقدس که فرهنگ دفاع مقدس را نشان می دهد نیز بر اندوخته های معنوی خود اضافه کنند.

در بخش دیگری از این مراسم سردار احمد شفاهی، جانشین فرمانده سپاه استان خراسان رضوی، بیان کرد: همه ما واقف هستیم که دفاع مقدس پدیده ای جاودانه است و همواره در طول تاریخ انقلاب و ایران بیان کننده ظرفیت های بزرگ معنوی، اعتقادی و حماسی است.

وی گفت: یکی از شاخص های اصلی هویت مردم بزرگوار و سرافراز این پدیده فرهنگ ساز است که پیوسته و جاری بوده و از حیات دائمی برخوردار است لذا باید تلاش شود تا همواره در اذهان جامعه اسلامی همچون یک موجود زنده، پیوسته برقرار باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان خراسان رضوی گفت: همه ما وظیفه داریم با ظرفیت های موجود در کشور تلاش کنیم تا این فرهنگ بی بدیل به نسل امروز و نسل های آینده نهادینه و منتقل شود.

وی ادامه داد: امید است با عنایت الهی و انسجام و وحدت بیشتر بتوانیم روحیه کار، ایثار، استقامت، ظلم ستیزی و مقابله با استکبار را در جامعه نهادینه کنیم. به لطف الهی چند سالی است که با تلاش و اهتمام صادقانه متولیان امر اقدامات خوبی در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس دنبال شده که سردار نجاتی نیز به برخی از این اقدامات اشاره کرد.

منبع: ایکنا
  انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.