یزد - کیم هی جونگ با بیان اینکه تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک رویکرد حیوانی است، گفت: جلوی ظلم به کشورهای مظلوم جهان گرفته شود.

تسلط کشورهای قوی بر کشورهای ضعیف یک "رویکرد حیوانی" است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، کیم هی جونگ اسقف اعظم کره جنوبی در دیدار جمعی از مسئولان ارشد دینی کره جنوبی با آیت الله ناصری یزدی، اظهار داشت: از توضیحاتی که امام جمعه یزد در مورد دین مسیحیت و بودایی داده شد کاملا مشخص است که ایشان نسبت به این ادیان اطلاع کافی دارند.

وی با بیان اینکه برای شاد زندگی کردن حتما باید به حقوق بشر توجه شود و ما همدیگر را ببینیم و به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم، عنوان کرد: برای این هدف همه بشر در همه جا باید به صورت یکسان مورد رفتار قرار بگیرند و نباید تبعیضی صورت بگیرد.

اسقف اعظم کره جنوبی افزود: این همه آن چیزی است که خدا گفته و خواست پروردگار است، ما مذهب‌های مختلفی در کره داریم ولی همدیگر را به اسم مذهب های مختلف نمی شناسیم و همه به عنوان همسایه در کنار هم زندگی می کنیم.

هی جونگ با اشاره به همایشی که قرار است در این زمینه در ایران برگزار شود گفت: ما این همایش را تشکیل دادیم برای این که معتقدیم حرف یک نفر به تنهایی نتیجه نمی‌دهد و همه باید با همدیگر در این زمینه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم وقتی که می‌بینم مسلمانان به یکدیگر کمک می‌کنند و بین یکدیگر چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند.

اسقف اعظم کره جنوبی گفت: در حال حاضر متاسفانه دنیا به سمت مادیگرایی پیش می رود و همین موضوع هم سبب شده که دین آسیب ببیند؛ من فکر می‌کنم در زمینه حقوق بشر باید به همدیگر کمک کنیم که کشورهای قوی‌تر نتوانند به کشورهای ضعیف ظلم کنند و آنها را به استعمار خودشان در بیاورند.

هی جونگ ادامه داد: من هم دعا می‌کنم که همه بتوانیم با همدیگر کمک و همراهی داشته باشیم چون داشتن مذهب‌های مختلف نباید سبب دوری ما از یکدیگر شود و همه باید به همدیگر کمک کنیم.

وی خاطرنشان ساخت:  یک تابلو نقاشی با یک رنگ قشنگ نمی‌شود حتما باید رنگ‌های مختلف داشته باشد و یک ارکست هم در صورتی می‌تواند موسیقی زیبایی بنوازد که از آلات موسیقی متفاوتی بهره بگیرد، ما هم به همین صورت باید سلایق مختلف را در کنار همدیگر داشته باشیم.

اسقف اعظم کره جنوبی افزود: در دنیای حیوانات اصل بر این است که قوی بر ضعیف پیروز شود ولی ما انسان هستیم و نباید بر اساس این اصل حیوانی به پیش برویم و باید به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.

 آمریکایی‌ها برای پول چشم بر تمام جنایت‌های آل‌سعود بسته‌اند

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورها و ادیان مختلف جهان جلوی جنایت‌های آمریکا بایستند گفت: آمریکایی‌ها برای پول چشم بر تمام جنایت‌های آل‌سعود بسته‌اند بسیاری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی یزد برگرفته از فرهنگ صلح و دوستی و همکاری است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در ارتباط با بحث صلح و محیط زیست در اسلام اظهار داشت: نظر اسلام نسبت به تمام موجودات چه موجوداتی از جمله طبیعت و حیوانات و هم نسبت به انسان حریم، احترام و شخصیتی قائل شده و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این موضوع قائل است.

وی افزود: ما در دنیا می‌بینیم که حقوق بشر و حیوانات در حال فدا شدن برای بلندپروازی‌ها و خواسته‌های مادی سران کشورهای استکباری و قدرتمند دنیا می‌شود.

ناصری یزدی گفت: الان در دنیا کشورهای بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند که هر زمان بخواهند کشورهای کوچک و فقیر را مجبور به کاری کنند آنها را تحریم می‌کنند به این معنا که مردم را از زیست مناسب و زندگی سالم و آسایش سلب می‌کنند و جلوی استفاده آنها از نعمت‌های خداوند را می‌گیرند.

امام جمعه یزد گفت: ما در حالات امام صادق(ع) داریم که در یک جنگی وقتی به یک زن یهودی لطمه وارد می‌شود و کفش از پای وی در می‌آورند، امام به مسجد رفته و گریه کرده و نماز می‌خواند و ناراحت می‌شود که چرا در محیط اسلامی به یک زن یهودی ظلم شده است.

وی افزود: همچنین در حالات امام علی(ع) داریم که ایشان روزی یک پیرمرد را در حال تکدی‌گری می‌بییند و سوال می‌کنند چرا این پیرمرد در حال گدایی است که به آن حضرت می‌گویند او پیر شده و مسلمان هم نیست ولی آن حضرت تاکید می‌کند که مسلمان نباشد در این کشور که زندگی می‌کند، به او از بیت‌المال بدهید که مجبور به گدایی نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: به نظر ما این تحریم‌ها و به نوعی دیگر محروم کردن انسان‌ها از رفاه و زندگی مناسب خلاف حقوق بشر است و دیگر کشورها باید سران استکباری را از چنین کارهایی منع کنند.

ناصری گفت: در اسلام اصلی به نام امر به معروف و نهی از منکر داریم و این اصل به این صورت است که بر هر شخصی واجب است انسان‌های دیگر را به راه خوب هدایت کند و اگر اشتباه می‌کند جلوی او را بگیرد که اشتباه تکرار نشود، احساس می‌شود که این مسئله امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان وجود ندارد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این مسئله را بتوانیم در مجامع بین‌المللی جا بیندازیم که جلوی خطا کردن دیگر کشورها در برابر ملت‌های دیگر گرفته شود آنها به خوبی دعوت شوند قطعا بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی افزود: الان مشاهده می‌کنیم که انسان‌های بسیار زیادی در یمن با اسلحه‌های آمریکایی و انگلیسی کشته می‌شوند و این کشورها چشمشان را به این کشتار می‌بندند و تنها دلیل این موضوع هم این است که آنها از عربستان پول زیادی برای اسلحه‌ها گرفته‌اند و نمی‌خواهند که این معاملات به هم زده شود و از پول عربستان دور بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این یک سوال مهم است که چرا ادیان دیگر که در گذشته حتی بوداییان برای صلح و خدمت به بشر اقدامات گسترده ای کرده بودند و حضرت مسیح هم سفارش های زیادی نسبت به حقوق دیگر انسانها داشته اند الان چنین کاری انجام نمی شود، چرا مسیحیان و سایر ادیان جلوی چنین جنایت هایی که در جهان اتفاق می افتد دم نمی زنند؟

ناصری یزدی تصریح کرد: ما دوست داریم ادیانی که در دنیا هستند، بر اساس سفارشات دین خودشان نسبت به صلح و رعایت حقوق بشر عمل کنند همانطوری که در قرآن کریم شاید صدها آیه در این رابطه داریم، دیگر ادیان هم سفارشاتی دارند که باید نسبت به آن عمل کنند.

امام جمعه یزد گفت: از ادیان می‌خواهیم در کشور خودشان و با قدرتی که دارند تا حدی نسبت به ظلم و جنایت‌هایی که در جهان اتفاق می‌افتد تذکر بدهند و تا جایی که می‌توانند جلوی این چننی اتفاقاتی را بگیرند.

​انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.