گیلان- علی امیری گفت: شکارچیان با دانه‌پاشی و ممنوعیت در تردد باعث ایجاد فضای امن برای جذب پرندگان می‌شوند.

آغاز عملیات گسترده‌ برای جمع‌آوری دام‌های هوایی و قرق‌شکنی در روستاهای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، علی امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان، گفت: عملیات گسترده‌ای برای جمع‌آوری دام‌های هوایی شکار پرندگان و قرق‌شکنی در بخش رودبنه لاهیجان به اجرا در آمد.

وی افزود: در این عملیات که با همکاری یگان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و ادارات رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل و بوجاق و با دستور مستقیم قاضی حوزه قضایی رودبنه و همراهی پاسگاه انتظامی پاسداران رودبنه صورت گرفت، در روستاهای کورنده،ناصرکیاده پایین و بارکوسرا قرق‌شکنی انجام شد.

امیری خاطرنشان‌ کرد: معمولا در فصل شکار و در برخی از روستاها، شکارچیان با دانه‌پاشی و ممنوعیت در تردد باعث ایجاد فضای امن برای جذب پرندگان می‌شوند و بعد از آن با دام‌گذاری به شکار پرندگان می‌پردازند که در همین راستا اداره حفاظت محیط زیست به منظور برهم‌زدن این قرق‌ها عملیات قرق‌شکنی را در دستور کار خود قرار داده و در منطقه اجرا کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان تصریح‌ کرد: علاوه بر این در کنار قرق‌شکنی اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان در این عملیات در روستاهای دهبنه، سراجار، ناصرکیاده بالا همراهی پرسنل محیط زیست شرکت‌کننده در این مراسم که حدود ۴۰ نفر بودند به جمع‌آوری دامهای هوایی و تخریب کومه‌های شکار پرداختند.

وی ادامه داد:در ادامه تله‌های شکار پرندگان شکاری از روی درختان حاشیه تالاب امیرکلایه جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.