در دوازدهمین مرحله اجرای طرح سفیران سلامت هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان منطقه طبرسی شمالی مشهد از خدمات رایگان پزشکی و درمانی برخوردار شدند.

ارائه خدمات پزشکی رایگان به هزار و ۸۰۰ شهروند مشهدی

به گزارش قدس آنلاین،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر از ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم منطقه طبرسی شمالی مشهد خبرداد.
سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: با توجه به نیازسنجی در مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر مشهد و محدوده استحفاظی سپاه ناحیه حر و در راستای محرومیت زدایی درمانی در حاشیه شهر مشهد و به همت و هماهنگی‌های حوزه‌های یک حر و یک حضرت رقیه (س) سپاه ناحیه حر، دوازدهمین طرح جهادی سفیران سلامت قرارگاه شهید علیمردانی جهت ویزیت رایگان افراد معسر و نیازمند در روز جمعه همزمان با روز دانشجو برگزار گردید.

وی تصریح کرد: در دوازدهمین طرح جهادی سفیران سلامت خدماتی در زمینه‌های پزشکی عمومی و غربالگری، ارتوپد، دندان پزشکی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، طب اسلامی، عنبیه شناسی، روانشناسی، گفتار درمانی و مشاوره حقوقی و خانواده در دو بخش خواهران و برادران به افراد معسر و نیازمند این منطقه ارائه گردید.
 
فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: در این طرح جهادی ۴۰ نفر از پزشکان و کادر پزشکی و پرستاری و ۲۵ نفر کادر اجرایی خدمات فوق را ارائه کردند و ۲۰ نفر کادر امنیتی گردان بیت المقدس حوزه یک سپاه حر نیز جهت برقراری امنیت حضور داشتند.

در این برنامه سردار غفور پور جانشین قرارگاه امنیتی اجتماعی شهید برونسی از روند اجرای ارائه خدمات پزشکی بازدید کرد و در حاشیه این برنامه، پیرایش رایگان برادران توسط پایگاه‌های شهید شاهانی و حضرت جوادالائمه (ع) حوزه یک حر و برنامه‌های نقاشی و سرگرمی ویژه کودکان نیز توسط حوزه یک حضرت رقیه (س) ارائه گردید.
*طرح سفیران سلامت

در دوازدهمین مرحله اجرای طرح سفیران سلامت نیز هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان منطقه طبرسی شمالی مشهد از خدمات رایگان پزشکی و درمانی برخوردار شدند.

بنا بر این گزارش، مسئول قرارگاه جهادی شهید علیمردانی گفت: این طرح در دبیرستان عطیه بلوار طبرسی شمالی با حضور ۶۰ کادر پزشکی و ۵۰ کادر اجرایی انجام شد.

حسن رضا بخشی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون ریال هزینه داروی رایگان مراجعان شد افزود: خدمات پزشک عمومی، ارتوپدی، دندانپزشکی، مامایی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، روانشناسی، پرستاری، طب اسلامی، مشاور خانواده، مشاور حقوقی و عنبیه شناسی از جمله خدماتی بود که به مراجعان ارائه شد.

وی گفت: طرح سفیران سلامت از اردیبهشت پارسال با هدف خدمات رسانی به افراد کم برخوردار در حاشیه شهر مشهد به اجرا درآمده است و تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شده اند.

قرارگاه شهید علیمردانی توسط جمعی از جوانان جهادگر و بسیجی دانشگاهی و حوزوی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد که به مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در روستاهای خراسان رضوی و همچنین خدمات درمانی در حاشیه شهر مشهد انجام می‌دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/  


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.