علی نوذرپور با تکذیب خبر قطع درختان چیتگر تاکید کرد که مدیریت شهری منطقه به دنبال احیای این بوستان است.

خبر قطع درختان چیتگر صحت ندارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران در واکنش به خبر قطع درختان چیتگر گفت: ما در حال احیای درختان چیتگر هستیم. سال گذشته ۲۰ هزار اصله درخت با همکاری یکی از بانک‌های خصوصی کاشتیم و امسال هم برنامه داریم که ۴۲ هزار اصله درخت دیگر نیز بکاریم.

وی ادامه داد: حدود ۹۵ هکتار از پارک چیتگر خالی شده که مربوط به این دوره نیست. علتش هم نبود آب بوده است. می‌دانید که شهرداری آب را از آب منطقه‌ای می‌خرد و هر زمانی که پول نداشته باشد، آب قطع می‌شود، الان هم سه سال است که آب پارک چیتگر قطع است، اما ما از روش‌های مختلف مانند جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتقال پساب تصفیه‌خانه‌ها به پارک چیتگر جلوی تخریب پارک را گرفته‌ایم.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با بیان اینکه کم‌آبی و یا آفت‌های درختان باعث تخریب پارک چیتگر در سال‌های بعد از انقلاب شده است، اظهار کرد: اگر زمانی دیده می‌‍شود که درختی قطع می‌شود، حتما خشک شده یا آفت‌زده که باید حتما قطع شود. در دوره‌ای که من شهردار هستم، هیچ درخت سالمی در پارک قطع نخواهد شد.

نوذرپور درباره کم‌کاری دولت در سهمش از اداره شهر تهران گفت: محیط پارک چیتگر ۸۶۰ هکتار است، اما دولت حتی در قضیه آب هم کمک نمی‌کند. پارک چیتگر که انتفاعی برای شهرداری ندارد و صرفا سالانه میلیاردها تومان صرف نگهداشت آن می‌کند. تازه اینکه حق‌آبه پارک را نیز به جای اینکه کشاورزی حساب کنند، تجاری محاسبه می‌کند.

او همچنین درباره سرنوشت خانواده‌هایی که در پارک چیتگر زندگی می‌کنند نیز اظهار کرد: این خانواده‌های از بازنشسته‌گان سازمان منابع طبیعی بوده‌اند و از آنجایی که پارک چیتگر نیز جزو اموال دولت است و فقط حق بهره‌برداری از آن به عهده شهرداری است، شهرداری نمی‌تواند درباره حضور آن‌ها تصمیمی بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.