آغاز نشست امروز پارلمان عراق برای تعیین ۸ کرسی وزارتی باقیمانده به علت به حد نصاب نرسیدن، نیم ساعت به تعویق افتاد.

تعویق نیم ساعته نشست پارلمان عراق برای تکمیل کابینه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع از مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که نشست پارلمان عراق حدود نیم ساعت به تعویق افتاده است.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده است، با اشاره به تصمیم مجلس نمایندگان برای تعویق نیم ساعته در زمان آغاز برگزاری نشست پارلمان اعلام کرد که این تغییر در نتیجه عدم به حد نصاب رسیدن قانونی شرکت کنندگان در جلسه پارلمان صورت گرفته است.

هیئت رئیسه پارلمان عراق نشست پنجشنبه گذشته خود را به امروز شنبه موکول کرده بود، نشستی که برنامه کاری آن رای‌گیری در خصوص اصلاح اساسنامه داخلی مجلس نمایندگان خواهد بود.

روز سه شنبه گذشته «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به همراه هشت نامزد نخست وزیری مورد نظر خود، به پارلمان رفتند تا او طبق روال قانونی، نظر نمایندگان پارلمان را درباره آنها جویا شود. اما جلسه پارلمان به تشنج و درگیری میان نمایندگان انجامید وعبدالمهدی به همراه آن هشت نفر، مجبور به ترک پارلمان شدند.

پس از آن ریاست پارلمان اعلام کرد جلسه رای اعتماد به پنجشنبه موکول می‌شود، اما نشست پنج شنبه نیز به امروز شنبه موکول شد.

بیش از دو ماه است که عبدالمهدی مامور به تشکیل کابینه جدید شده است، ولی هنوز نتوانسته کابینه خود را تکمیل کند.

نمایندگان پارلمان ماه گذشته در اولین جلسه رای گیری، از میان 22 وزیر پیشنهادی نخست وزیر، تنها به 14 وزیر رای اعتماد داده بودند و به همین دلیل، پست‌های ریاست 8 وزارتخانه خالی مانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.