معاون دبیرکل حزب الله بازدارندگی مقاومت لبنان را عامل عدم تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور دانست و تاکید کرد که هیچ ‌نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی از تیررس موشک‌های حزب‌الله خارج نیست.

شیخ نعیم قاسم: هیچ ‌نقطه‌ای در "اسرائیل" خارج از تیررس موشک‌های حزب‌الله نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با روزنامه ایرانی عرب‌زبان الوفاق با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مقاومت در غزه و لبنان به ویژه در جنگ اخیر غزه تاکید کرد که مقاومت فلسطین موفق شد معادله جدیدی را ترسیم کند که ان شاء الله استمرار پیدا خواهد کرد و این شرایط باعث آرامش و آسایش بیشتر نوار غزه شده و آن را در برابر اتفاقات مختلف حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد که قبل از وقوع عملیات غزه و موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطین، دشمن صهیونیستی هیچ محاسبه‌ای در خصوص عملیات نظامی ضد لبنان نداشت، چرا که از سال 2006 در برابر قدرت مقاومت اسلامی لبنان دچار بازدارندگی شده است.

وی تاکید کرد که امروز جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تا تل‌آویو پایتخت این رژیم در صورت بروز جنگ در معرض تهدید قرار دارد و هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد که خارج از تیررس موشک‌های حزب‌الله باشد.

شیخ قاسم می‌افزاید که صهیونیست‌ها در مناقشه‌های خود چنین سطحی از تهدید را تحمل نمی‌کنند. به همین علت انگیزه‌ای برای جنگ در لبنان ندارند. چرا که قواعد بازدارنده‌ای که حزب‌الله در برابر اسرائیل ایجاد کرده، اقدام پیش دستانه رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ ضد لبنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص تحولات سوریه تأکید کرد که اوضاع در سوریه روز به روز بهتر می‌شود و در حال حاضر پیروزی های دولت سوریه و ارتش و متحدانش در عرصه میدانی کاملاً مشاهده می‌شود. البته باید در این عرصه راه حل سیاسی مطرح شود که با کارشکنی‌های آمریکا مواجه شده است.

وی ابراز داشت گرچه برای رسیدن به راه‌حل سیاسی باید منتظر ماند، اما دولت سوریه متوقف نشده و ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند. این یک موضوع مهم به نفع بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و دولت این کشور است. در هر حال تا زمانی که موضع آمریکا مشخص نشود نمی‌توان به راه حل سیاسی قریب الوقوع دست پیدا کرد.

نفر دوم حزب الله لبنان به اوضاع کشور جنگ زده یمن نیز اشاره و تاکید کرد که عربستان بخشی از پروژه آمریکا است و موجودیت خاندان حاکم و سرقت و مصادره بیت المال در عربستان نیز سرپوشی برای باج خواهی آمریکا به شمار می‌رود. سعودی ها پول های زیادی در این عرصه هزینه می‌کنند. آنها پیش از این مبلغ 450 میلیارد دلار هزینه تسلیحات به آمریکایی‌ها داده اند. این مبلغ در واقع هزینه حمایت آمریکا از عربستان است.

شیخ نعیم قاسم ابراز داشت که دولت عربستان بر پایه ظلم و پول و قدرت و سلطه بنا گذاشته شده و به همین علت است که سلطه بر یمن را برای خود ضروری می‌داند. از سوی دیگر تسلیحات استفاده شده در این جنگ و مشاوره ها و تمامی جزئیات جنگ، آمریکایی است. از این منظر من اعتقاد دارم که تمامی اقداماتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد، جنایت‌های سعودی - آمریکایی است.

وی در خصوص هجمه ضد ایرانی آمریکا و اعمال تحریم‌های بیشتر ضد این کشور تاکید کرد که هر بار که چنین هجمه‌ای صورت گرفته، ایران موفق بوده و از سختی‌ها عبور کرده است.

قاسم خاطرنشان کرد: به اعتقاد من هر اندازه که تحریم‌ها افزایش پیدا کند، این موضوع نشان دهنده موفقیت و پیروزی‌های ایران است. تحریم‌های امروز از آنجا که تنها مرتبط با آمریکا است و شامل جامعه جهانی نمی‌شود، از یک سو ساده‌تر از گذشته است و از سوی دیگر مشکل‌تر است، اما جمهوری اسلامی ایران به خواست خداوند از این مرحله عبور می‌کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به اوضاع داخلی این کشور نیز اشاره و تأکید کرد که در روند تشکیل دولت منتظر تصمیم سعد حریری نخست وزیر لبنان است تا اقدام مناسب را در خصوص حضور فراکسیون گفتمان مشورتی متشکل از شش نماینده اهل تسنن انجام دهد و یکی از آنها را به عنوان وزیر انتخاب کند. اگر این اتفاق رخ دهد، دولت لبنان طی یک روز یا اندکی بیشتر قابلیت شکل‌گیری را پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.