خراسان شمالی- امین فلاح کوشکی گفت: رسالت نوسازی مدارس در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در چارچوب زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری؛ ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت، طراحی و تامین تجهیزات فضاهای آموزشی است.

سهم آموزش و پرورش استان از اعتبارات استانی ناچیز است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خراسان شمالی، امین فلاح کوشکی مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جاجرم گفت: سهم آموزش در اعتبارات استانی در مقایسه با میانگین کشوری ناچیز است.

وی با بیان اینکه پیشرفت هر جامعه در گرو توسعه آموزش و پرورش است، گفت: رسالت نوسازی مدارس در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در چارچوب زیر نظام فضا، تجهیزات و فناوری؛ ساماندهی، برنامه‌ریزی، نظارت، طراحی و تامین تجهیزات فضاهای آموزشی است.

وی ضمن اشاره به کافی نبودن اعتبارات ملی در تأمین نیاز فضای آموزشی استان، یاد آورشد: نیل به وضعیت مطلوب سرانه فضای آموزشی علاوه بر ظرفیت خیّرین مدرسه‌ساز در مشارکت و احداث فضاهای آموزشی نیازمند همت جمعی در تأمین اعتبارات محلی از جمله سهم ۵ درصدی عوارض شهرداری و اعتبار استانی آموزش است.

فلاح کوشکی ضمن انتقاد از سهم ۵ درصدی آموزش در اعتبارات استانی و مقایسه آن با میانگین کشوری خاطرنشان کرد: نیازمند پیگیری و رایزنی جدی در زمینه افزایش سهم آموزش در اعتبارات استان در سال‌های آتی هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: سهم آموزش در اعتبارات استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز مطرح شده و کمیته‌ای جهت بررسی و پیگیری این موضوع تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.