البرز- ‌یکصد وهفتمین جلسه شورای شهر در حالی برگزار شد که اکٽریت اعضای شورا از شروع فعالیت های عمرانی شهرکرج تقدیر کردند همچنین اعضا شورا از شهردار کرج خواستار مناسب سازی معابر برای معلولین و جانبازان شدند.

"مناسب‌سازی معابرشهری" در دستور کار شهرداری قرار گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر کرج با حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری و شهردار برگزار شد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور با تقدیر و تشکر از مدیریت شهری بابت شروع فعالیت های عمرانی کرج، ‌گفت: بازگشایی محور شمال به جنوب و جنوب به شمال تقاطع ماهان - باغستان توسط شهردار کرج جای تشکر دارد.

وی افزود: سایر پروژه های عمرانی نیز از رشد فیزیکی خوبی برخوردار است و امیدواریم این روند تا بهره برداری کامل پروژه های عمرانی سطح شهر، ادامه داشته باشد.

رییس شورای شهر کرج در بخشی دیگری از سخنانش به گزارش درآمدی شهرداری اشاره کرد و گفت: گزارش درآمدی شهرداری نشان می دهد نسبت به ماه های گذشته پیشرفت خوبی داشته است که قابل تقدیر است.

 رحیم خستو سخنگوی شورا در ادامه با اشاره به اینکه پروژه البرز مال پروژه مهمی است و اتمام آن به بهبود سرانه شهر کمک می کند، افزود: مدیریت شهری از نهادهای ذیربط دعوت کند، طی جلسه ای فوق‌العاده، مسایل و مشکلات اتمام پروژه البرزمال را حل کند.

وی افزود: با بهره برداری این پروژه زمینه ای فراهم خواهد شد تا سایر سرمایه گذاران  برای مشارکت سایر پروژه ها انگیزه بیشتری داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر کرج در بخشی دیگری از سخنانش به ضرورت توجه به معلولان و تسهیل در تردد آنان اشاره کرد و افزود: کلانشهرهای ما به لحاظ توجه به پیاده محوری و زیست پذیری  ضعف های بسیاری دارند چراکه با افزایش خودروها عابران پیاده در امنیت نیستند و بی شک شرایط برای معلولین چندین برابر سخت تر می شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر کرج  سال های گذشته مصوباتی در راستای ارتقای رفاه معلولین داشته است، ‌گفت: قول هایی که مبنی بر این مورد داده شد هنوز اجرایی نشده است.

خستو خواستار اختصاص تعدادی ون و اتوبوس  جهت تردد معلولین در سطح شهر شد و افزود: با تحقق این مهم  حداقل این عزیزان برای تردد در شهر دغدغه ای نداشته و این اقدام می تواند اولین گام را برای فراهم کردن رفاه معلولان باشد.

 مهدی حاجی قاسمی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج در ادامه گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری می تواند برای ارتقای مشارکت شهروندی انجام دهد راه اندازی  سامانه دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان جهت شناسایی چالش های شهری است.

سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود به مناسب سازی معابر در ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: ‌فرمانداری کرج نسبت به تشکیل ستاد مناسب سازی اقدامات اولیه را شروع کرده در حالی که کلانشهر کرج نسبت به این موضوع مهم اقدامی صورت نداده است.

وی افزود: امروز معلولین و جانبازان بخش غیرقابل انکار جامعه را تشکیل می دهند و به نیازها و دغدغه های این عزیزان بایستی توجه کرد تا آنها بتوانند به سهولت در شهر تردد کنند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش اظهار داشت: در سطح شهر شاهد ساخت و سازهایی هستیم که به دلیل عدم پرداخت بدهی خود پلمب شده اند و در مقابل ملک شان بنر نصب شده است اما چرا ساخت و ساز در آنها انجام می شود و نمای ساختمان را به اتمام رسانده اند که باید شهرداری کرج در این مورد دقت لازم را صورت دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.