حدود ۹ ماه بعد از اعتراضات سراسری در ارمنستان علیه حزب حاکم این کشور، امروز یکشنبه انتخابات پیش از موعد پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر آغاز شد.

انتخابات پارلمانی در ارمنستان آغاز شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، به دنبال استعفای اخیر «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی، صبح امروز یکشنبه صندوق‌های آرا بازگشایی و رای‌گیری در این کشور آغاز شده است.

بنا بر گزارش‌ها، انتخابات پیش از موعد پارلمانی ارمنستان  آغاز شد. قرار است امروز یکشنبه از ساعت هشت صبح تا هشت شب در سراسر کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ارمنستانی‌ها در حالی به پای صندوق‌های رای می‌روند که انتخابات پیش از موعد پارلمانی این کشور حدود ۹ ماه بعد از ناآرامی‌های گسترده در این کشور برگزار می‌شود؛ ناآرامی‌هایی که منجر به استعفای نخست‌وزیر وقت و تعیین «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان به این سمت شد.

طبق نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، انتظار می‌رود که میزان مشارکت در این انتخابات حدود ۶۰ درصد باشد و ائتلاف به رهبری پاشینیان در انتخابات پیروز شود.

پاشینیان در ماه می بعد از اعتراضات سراسری علیه حزب حاکم در ارمنستان توانست به سمت نخست‌وزیری برسد اما در آستانه انتخابات زودرس از سمت خود استعفا داد تا زمینه قانونی برای برگزاری این انتخابات هموار شود.


نیکول پاشینیان

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.